Journal archive for Google Scholar Robot!

Ethics in Science and Technology

فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری



Volume 16, Number 0 (2021-8)


Identify the Ethical Factors of Branding Organic Products
شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Components and Indicators of Human Capital Reporting Model in Organizations Emphasizing the Ethical Components
مولفه ها و شاخص های مدل گزارشگری سرمایه انسانی در سازمان ها با تاکید بر مولفه های اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Ethical Marketing Model in the Banking Industry
طراحی مدل بازاریابی اخلاقی در صنعت بانکداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Antecedent Model of Customers' Sudden Buying Behavior with Emphasis on Psychological, Ethical and Cultural Factors
مدل پیشایندهای رفتار خرید ناگهانی مشتریان با تاکید بر عوامل روانشناختی، اخلاقی و فرهنگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Ethical and Social Factors Affecting Digital Marketing in the Field of Online Service Startups
تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Effective Human Resource Management Based on Social Responsibility
عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی اثر بخش مبتنی بر مولفه اخلاقیِ مسئولیت اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Competitive Advantage Technology Selection Indicators and Professional Ethics in Equipping Downstream Petrochemical Industrial Units
رابطه شاخص های انتخاب تکنولوژی مبتنی بر مزیت رقابتی با اخلاق حرفه ای در تجهیز واحدهای صنعتی پائین دستی پتروشیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Consumer Ethics: The Antecedents and Consequences of the Consumer's Guilt and Regret in Purchasing Decisions
اخلاق مصرف کننده: پیشایندها و پیامدهای احساس گناه و پشیمانی مصرف کننده در تصمیم گیری خرید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Citizenship Rights and Consumer Time Planning (CTP): Conceptualizing and Practicing
حقوق شهروندی و برنامه ریزی زمان مصرف کننده (CTP): مفهوم سازی و عملی کردن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a Practical Model of Ethical Advertising of Consumer Products
ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Behavioral-Ethical Characteristics of Managers and Its Role in Establishing Knowledge-Based Companies in Universities
ویژگی های رفتاری- اخلاقی مدیران و نقش آن در تأسیس شرکت های دانش بنیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Local Model of Ethical Marketing in the Film Industry
طراحی مدل بومی بازاریابی اخلاقی در صنعت فیلم‌سازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Market Orientation Model with the Approach of New Technologies and Social Responsibility (As an Ethical Component) In the Insurance Industry
الگوی بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی های نوین و مسئولیت اجتماعی (به عنوان یک مولفه اخلاقی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Antecedents, Sudden purchasing behavior, Psychological characteristics, Ethical factors, Cultural factors
رابطه ویژگی های اخلاقی و شخصیتی مصرف کننده با نیت خرید: نقش میانجی ادراک فایده و سهولت استفاده از فناوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model for Organizing Human Resources with The Approach of Environmental Ethics (Green) in Iranian Government Organizations
طراحی مدل ساماندهی منابع انسانی با رویکرد اخلاق زیست محیطی (سبز) در سازمانهای دولتی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Political Communication on Ethical Commitment to Sustainability Reporting: The Role of Stakeholder Pressure and Corporate Governance Mechanisms
اثر ارتباطات سیاسی بر تعهد اخلاقی نسبت به گزارشگری پایداری: نقش فشار ذی نفعان و سازوکارهای حاکمیت شرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical Pathology of the Implementation of the General Commercial Policies of the Country with the Approach of Resistance Economy
آسیب‌شناسی اخلاقی اجرای خط‌مشی‌های عمومی بازرگانی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Ethics, Tolerance and Social Responsibility in Strengthening Sustainable Production
نقش اخلاق ‌مداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در تقویت تولید پایدار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Develop a Model of Comprehensive Banking Policies with an Ethical-Islamic Approach
تدوین الگوی خط مشی های بانکداری جامع با رویکرد اخلاقی - اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Model of Moral Education from the Perspective of Allameh Jafari
الگوی تربیت اخلاقی از دیدگاه علاّمه جعفری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Proportionality or Legislative Error from the Perspective of Judicial Ethics (Case Study of Article 307 of the Islamic Penal Code)
تناسب گرایی یا اشتباه مقنن از منظر اخلاق قضایی (بررسی موردی ماده 307 قانون مجازات اسلامی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Criminal and Ethical Policy of the State Penitentiary Organization in Relation to Economic Violations
سیاست کیفری و اخلاقی سازمان تعزیرات حکومتی در قبال تخلفات اقتصادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Nature and Ethical Effects of Options in Electronic Transactions
ماهیت و آثار اخلاقی خیارات در معاملات الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prohibition of Production and Use of Weapons of Mass Destruction in Islamic Ethics
ممنوعیّت تولید و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی در اخلاق اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Ethics in Cognition and Sociological Analysis of Traditional Oral Tales (Folk Tales) of Isfahan Province Popular Culture
نقش اخلاق در شناخت و تحلیل جامعه شناختی قصه های شفاهی سنتی (قصه های فولکلور) فرهنگ عامه استان اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles