شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک
|
بنت الهدی کهن زاهدانی، اسماعیل حسنپور قروقچی، وحیدرضا میرابی |
|
|
چکیده: (902 مشاهده) |
زمینه: برندسازی رویکردی است کـه بـه مشتریان کمک میکند محصول یک شرکت را از بین محصولات شرکت های رقیب انتخاب کنند. هدف این تحقیق شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک بوده است.
روش: پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود. جامعه آماری متخصصین صاحب تجربه و خبرگان حوزه بازاریابی بودند که با روش نمونه گیری هدفمند 20 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. در نهایت داده ها با روش های کدگذاری و با استفاده از نرم افزار maxqda، مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: تعداد 86 کد باز از میان 331 مفهوم شناسایی شده است. در نهایت 86 کد اولیه در قالب 18 مقوله شناسایی شدند.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد برای ارایه یک برند اخلاقی برای محصولات ارگانیک مواردی چون دانش و بینش تولید و توسعه، روش های بازاریابی ، ویژگی محصول، مسولیت اجتماعی زیست محیطی، در بسترهایی چون نیاز مشتری، مزیت رقابتی می بایست مورد توجه قرار گیرند . در این راه باید به عوامل فرهنگی و اخلاقی مصرف و سطح ریسک توجه کرد تا به نتایجی مانند ارزش، آگاهی، تصویر و هویت برند و وفاداری مشتری دست یافت.
|
|
واژههای کلیدی: اخلاق، برند سازی، محصولات ارگانیک |
|
متن کامل [PDF 763 kb]
(509 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|