[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 202-195 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک
بنت الهدی کهن زاهدانی، اسماعیل حسن‌پور قروقچی*، وحیدرضا میرابی
چکیده:   (831 مشاهده)
زمینه: برندسازی رویکردی است کـه بـه مشتریان کمک میکند محصول یک شرکت را از بین محصولات شرکت های رقیب انتخاب کنند. هدف این تحقیق شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک بوده است.
روش: پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود. جامعه آماری متخصصین صاحب تجربه و خبرگان حوزه بازاریابی بودند که با روش نمونه گیری هدفمند  20 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. در نهایت داده ها با روش های کدگذاری و با استفاده از نرم افزار maxqda، مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: تعداد 86 کد باز از میان 331 مفهوم شناسایی شده است. در نهایت 86 کد اولیه در قالب 18 مقوله شناسایی شدند.
نتیجه گیری:  بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد برای ارایه یک برند اخلاقی برای محصولات ارگانیک مواردی چون  دانش و بینش تولید و توسعه، روش های بازاریابی ، ویژگی محصول، مسولیت اجتماعی زیست محیطی، در  بسترهایی چون نیاز مشتری، مزیت رقابتی می بایست مورد توجه قرار گیرند . در این راه باید به عوامل فرهنگی و اخلاقی مصرف و سطح ریسک توجه کرد تا  به نتایجی مانند ارزش، آگاهی، تصویر و هویت برند و وفاداری مشتری دست یافت.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق، برند سازی، محصولات ارگانیک
متن کامل [PDF 763 kb]   (461 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identify the Ethical Factors of Branding Organic Products. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :195-202
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2259-fa.html

کهن زاهدانی بنت الهدی، حسن‌پور قروقچی اسماعیل، میرابی وحیدرضا. شناسایی عوامل اخلاقی برند سازی محصولات ارگانیک. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :195-202

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2259-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645