[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 129-123 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی
عبدالعزیز شورانگیز، حسن بیابانی*، محمد حسین رتجبر
چکیده:   (756 مشاهده)
زمینه: هدف از این پژوهش ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی در ایران است.
روش: پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر روش تئوری داده بنیاد بود. جامعه پژوهشگران و متخصصان بازاریابی و تبلیغات و خبرگان این علم بودند که 20 نفر از آنها به روش گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه بود. به منظور تحلیل داده ها، از روش کدگذاری سیستماتیک سه مرحله ای (کدگذاری باز، محوری و انتخابی) استفاده شد.  
یافته ها: در این مدل شرایط علی شامل (کاهش راندمان فروش، معرفی محصول و گسترش بازار)، شرایط مداخله گر شامل (محیط و فضای تبلیغ، قوانین تبلیغاتی و فرهنگ) و راهبردها شامل (محتوایی، ارتباطی و اخلاقی) می­باشند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که تبلیغات اخلاقی کاربردی می بایست به وفاداری مشتری، افزایش اعتبار، اعتماد مشتری، تصمیم گیری خرید و افزایش فروش، منجر گردد.
نتیجه گیری: سازمانی که تبلیغات خود را بر معیار اخلاق بنا می نهد بیشتر احتمال دارد در طولانی مدت به اهدافی چون وفاداری و اعتماد مشتری اعتبار برند دست یابد و بدین سان به هدف اصلی خود که همانا تاثیر بر تصمیم گیری خرید و افزایش فروش است دست یابد.
واژه‌های کلیدی: تبلیغات اخلاقی، محصولات مصرفی، گرندد تئوری
متن کامل [PDF 718 kb]   (390 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Presenting a Practical Model of Ethical Advertising of Consumer Products. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :123-129
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2260-fa.html

شورانگیز عبدالعزیز، بیابانی حسن، رتجبر محمد حسین. ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :123-129

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2260-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645