ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی
|
عبدالعزیز شورانگیز، حسن بیابانی*، محمد حسین رتجبر |
|
|
چکیده: (756 مشاهده) |
زمینه: هدف از این پژوهش ارائه ی مدل کاربردی تبلیغات اخلاقی محصولات مصرفی در ایران است.
روش: پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر روش تئوری داده بنیاد بود. جامعه پژوهشگران و متخصصان بازاریابی و تبلیغات و خبرگان این علم بودند که 20 نفر از آنها به روش گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه بود. به منظور تحلیل داده ها، از روش کدگذاری سیستماتیک سه مرحله ای (کدگذاری باز، محوری و انتخابی) استفاده شد.
یافته ها: در این مدل شرایط علی شامل (کاهش راندمان فروش، معرفی محصول و گسترش بازار)، شرایط مداخله گر شامل (محیط و فضای تبلیغ، قوانین تبلیغاتی و فرهنگ) و راهبردها شامل (محتوایی، ارتباطی و اخلاقی) میباشند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که تبلیغات اخلاقی کاربردی می بایست به وفاداری مشتری، افزایش اعتبار، اعتماد مشتری، تصمیم گیری خرید و افزایش فروش، منجر گردد.
نتیجه گیری: سازمانی که تبلیغات خود را بر معیار اخلاق بنا می نهد بیشتر احتمال دارد در طولانی مدت به اهدافی چون وفاداری و اعتماد مشتری اعتبار برند دست یابد و بدین سان به هدف اصلی خود که همانا تاثیر بر تصمیم گیری خرید و افزایش فروش است دست یابد. |
|
واژههای کلیدی: تبلیغات اخلاقی، محصولات مصرفی، گرندد تئوری |
|
متن کامل [PDF 718 kb]
(390 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|