تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین
|
پژمان پژوهش فر، حسن بیابانی*، محمدرضا بهبودی |
|
|
چکیده: (884 مشاهده) |
زمینه: امروزه تجارت سیار با نرخ بالایی رو به رشد است. با توجه به قابلیتهای تجارت سیار، بررسی عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر کاربران مبنی بر پذیرش تجارت سیار بطور قابل ملاحظهای مورد توجه محققان و جامعه کسب و کار قرار گرفته است. هدف از این پژوهش تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین میباشد.
روش: پژوهش حاضر کیفی، اکتشافی و پیمایشی بود. جامعه آماری ، خبرگان حوزه تجارت الکترونیک و آگاه از مسائل بازاریابی دیجیتال بودند که 10 نفر از آنها تا اشباع نظری با روش گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق ساختاریافته بود و در نهایت داده ها با روش کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها : بر اساس تحلیل نظر خبرگان 27 مفهوم شناسایی که از میان آنها 8 کد ثانویه و در نهایت در 2 کد محوری جایابی شد.
نتیجه گیری: مطابق با نتایج عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر بازاریابی مدل بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین عبارتند از: عادات اجتماعی، تأثیر اجتماعی و مشارکت (عوامل اجتماعی)، سودمندی، ، عدالت، امنیت، پذیرش، توجه به دیدگاه مشتری (عوامل اخلاقی). |
|
واژههای کلیدی: اخلاق، اجتماع، بازاریابی دیجیتال، استارتاپ های خدماتی آنلاین |
|
متن کامل [PDF 1030 kb]
(382 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|