[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 168-162 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین
پژمان پژوهش فر، حسن بیابانی*، محمدرضا بهبودی
چکیده:   (884 مشاهده)
زمینه: امروزه تجارت سیار با نرخ بالایی رو به رشد است. با توجه به قابلیت­های تجارت سیار، بررسی عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر کاربران مبنی بر پذیرش تجارت سیار بطور قابل ملاحظه­ای مورد توجه محققان و جامعه کسب و کار قرار گرفته است. هدف از این پژوهش تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین می­باشد.
روش: پژوهش حاضر کیفی، اکتشافی و پیمایشی بود. جامعه آماری ، خبرگان حوزه تجارت الکترونیک و آگاه از مسائل بازاریابی دیجیتال بودند که 10 نفر از آنها تا اشباع نظری با روش گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق ساختاریافته بود و در نهایت داده ها با روش کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفتند. 
یافته ها : بر اساس تحلیل نظر خبرگان 27 مفهوم شناسایی که از میان آنها 8 کد ثانویه و در نهایت در 2 کد محوری جایابی شد.
نتیجه گیری: مطابق با نتایج عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر بازاریابی مدل بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین عبارتند از:  عادات اجتماعی، تأثیر اجتماعی و مشارکت (عوامل اجتماعی)، سودمندی، ، عدالت، امنیت، پذیرش، توجه به دیدگاه مشتری (عوامل اخلاقی).
واژه‌های کلیدی: اخلاق، اجتماع، بازاریابی دیجیتال، استارتاپ های خدماتی آنلاین
متن کامل [PDF 1030 kb]   (382 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analysis of Ethical and Social Factors Affecting Digital Marketing in the Field of Online Service Startups. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :162-168
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2255-fa.html

پژوهش فر پژمان، بیابانی حسن، بهبودی محمدرضا. تحلیل عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بازاریابی دیجیتال در حوزه استارتاپ های خدماتی آنلاین. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :162-168

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2255-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645