Journal archive for Google Scholar Robot!

Ethics in Science and Technology

فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری



Volume 16, Number 3 (2021-12)


Analysis of the Relationship between Human Resource Adjustment & Some Ethical, Individual & Organizational Components
تحلیل رابطه تعدیل منابع انسانی با برخی مؤلفه های اخلاقی، فردی و سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Moral Metacognition in Empowering Financial Managers
نقش فراشناخت اخلاقی در توانمندسازی مدیران مالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical Leadership & Emotional Exhaustion: Take a Look at Personality Traits
رهبری اخلاقی و خستگی هیجانی: نگاهی به ویژگی های شخصیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Contexts for the Formation of Moral Identity of Students
زمینه‌های شکل‌گیری هویت اخلاقی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Educational Self-Regulation & Moral Intelligence with Academic Achievement
رابطه خود تنظیمی تحصیلی و هوش اخلاقی با پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predictive Factors of Ethical Sensitivity in Elementary Teachers in Sanandaj
عوامل پیش‌بینی کننده حساسیت اخلاقی در معلمان ابتدایی شهرسنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predication of Ethical Judgment & Behavior Based on Personal-Familial Values & Moral Meta-Cognition in Students
پیش‌بینی قضاوت و رفتار اخلاقی بر اساس ارزش‌های شخصی - خانوادگی و فراشناخت اخلاقی در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Online Shopping Model on Social Media Through the Ethical Personalization of Advertising
طراحی مدل خرید آنلاین در رسانه های اجتماعی از طریق شخصی سازی اخلاقی تبلیغات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Constructing and Validating an Instrument for Measuring Employees’ Ethical Behavior
ساخت و اعتباریابی ابزار اندازه گیری رفتار اخلاقی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical Capital Reinforces of Conceptual Model of Media Economics
سرمایه اخلاقی تقویت کننده الگوی مفهومی اقتصاد رسانه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Moral Potency on Green Behavior of Employee
نقش قدرت اخلاقی بر رفتار سبز کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Professional Ethics & Organizational Agility by Mediating Information Literacy
رابطۀ اخلاق حرفه ای و چابکی سازمانی با میانجی گری سواد اطلاعاتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Confidence & the Difference between Ethical Behavior of Honesty in Speech & Intent of Individuals in Social Networks
اطمینان‌پذیری و تفاوت میان رفتار اخلاقی صداقت در گفتار‌ و نیت درونی افراد در شبکه‌ های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing & Validating the Model of Ethical Development Among Faculty Members & Instructors at Farhangian University
طراحی و اعتبار بخشی الگوی بالندگی اخلاقی اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the Relationship between Work Team Performance & Organizational Citizenship Behavior: The Mediating Role of Professional Ethics
تحلیل رابطه عملکرد تیم‌های کاری با رفتار شهروندی سازمانی: نقش میانجی اخلاق حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Ethics in Social Media Marketing & Consumer Behavior: The Mediating Role of Brand Equity
رابطه اخلاق‌مداری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با رفتار مصرف‌کننده: نقش میانجی ارزش ویژه برند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Native Pattern of Ethical Decision Making in Non-governmental Organizations
تبیین الگوی بومی تصمیم‌گیری اخلاقی در سازمان‌های مردم‌نهاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Influencing Consumer Ethics Purchasing Decisions in a Recession
عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید اخلاق محور مصرف کننده در شرایط رکود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Build Brand Trust and Brand Consolidation by Emphasizing on Employees Morality Variables
اعتماد سازی برند و تثبیت برند با تاکید بر متغیرهای اخلاقی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Personality Traits & Gratitude as a Moral Virtue: Mediating Role of Academic Stress & Self-Efficacy
رابطه ی ویژگی های شخصیتی با قدردانی به عنوان یک فضیلت اخلاقی: نقش میانجی استرس و خودکارآمدی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Organizational DNA in Melli Bank Branches Performance by Considering the Mediating Role of Reputational Capital & the Ethical Atmosphere of the Organization
ارزیابی نقـش DNA سازمانی در بهبود عملـکرد شعب بانک ملی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای سرمایه شهرتی و جو اخلاقی سازمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research Ethics: Validation of A Model for Factors Affecting Research Misconduct in Iranian Medical Research
اخلاق در پژوهش: اعتباریابی مدل عوامل مؤثر بر سوءرفتار پژوهشی در تحقیقات علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Moral Conditions of Society for the Role of Women
واکاوی شرایط اخلاقی جامعه برای نقش آفرینی زنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Ethics and Fundamental Rights of Individuals in the Iranian Penal System
رابطه اخلاق و حقوق بنیادین افراد در نظام کیفری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Legal and Ethical Principles of Lawyer Interference in the Criminal Procedure Process
مبانی حقوقی و اخلاقی دخالت وکیل در فرآیند دادرسی کیفری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles