[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 3 - ( 9-1400 ) ::
جلد 16 شماره 3 صفحات 80-76 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاق‌مداری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با رفتار مصرف‌کننده: نقش میانجی ارزش ویژه برند
یونس کافی لاله1، حسین بوداقی خواجه نوبر2، علیرضا موتمنی3، علی اکبر پیوسته4
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3- 3. گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
4- 4. گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی اسوه، تبریز، ایران
چکیده:   (1347 مشاهده)
زمینه: این پژوهش با هدف بررسی رابطه استراتژی اخلاق‌مداری در  بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با  رفتار مصرف‌کننده و تحلیل نقش میانجی ارزش ویژه برند در صنعت درموکازمتیک به انجام رسید.
روش: تحقیق پیش‌رو، کاربردی با رویکرد توصیفی-پیمایشی و بر پایه روش همبستگی بود. جامعه آماری شامل، مصرف‌کنندگان محصولات صنعت درموکازمتیک در شهر تهران که در رسانه‌های اجتماعی آنلاین عضویت داشتند بودند و از میان آنها 400 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس انتخاب و به عنوان نمونه آماری در تحقیق مشارکت داده شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌های تحقیق، پرسشنامه­ای محقق ساز بود . داده‌ها، با استفاده از روش‌های توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) و از طریق نرم‌افزارهای SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اخلاق‌مداری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با ارزش ویژه برند و رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد. همچنین ارزش ویژه برند خود به تنهایی با رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که در صنعت درموکازمتیک، پیروی شرکت‌ها از رویکردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تبعات مثبت فراوانی را برای آنها رقم زند و به صورت مثبت ارزش ویژه برند را بالا برده و بدین طریق رفتار مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، شبکه‌های اجتماعی، ارزش ویژه برند، رفتار مصرف‌کننده
متن کامل [PDF 402 kb]   (545 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/20 | پذیرش: 1399/12/19 | انتشار: 1400/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Ethics in Social Media Marketing & Consumer Behavior: The Mediating Role of Brand Equity. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (3) :76-80
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2398-fa.html

کافی لاله یونس، بوداقی خواجه نوبر حسین، موتمنی علیرضا، پیوسته علی اکبر. رابطه اخلاق‌مداری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با رفتار مصرف‌کننده: نقش میانجی ارزش ویژه برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (3) :76-80

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2398-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 3 - ( 9-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4679