رابطه اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با رفتار مصرفکننده: نقش میانجی ارزش ویژه برند
|
یونس کافی لاله1، حسین بوداقی خواجه نوبر2، علیرضا موتمنی3، علی اکبر پیوسته4 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 3- 3. گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران 4- 4. گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی اسوه، تبریز، ایران |
|
چکیده: (1347 مشاهده) |
زمینه: این پژوهش با هدف بررسی رابطه استراتژی اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با رفتار مصرفکننده و تحلیل نقش میانجی ارزش ویژه برند در صنعت درموکازمتیک به انجام رسید.
روش: تحقیق پیشرو، کاربردی با رویکرد توصیفی-پیمایشی و بر پایه روش همبستگی بود. جامعه آماری شامل، مصرفکنندگان محصولات صنعت درموکازمتیک در شهر تهران که در رسانههای اجتماعی آنلاین عضویت داشتند بودند و از میان آنها 400 نفر به روش نمونهگیری تصادفی در دسترس انتخاب و به عنوان نمونه آماری در تحقیق مشارکت داده شدند. ابزار جمعآوری دادههای تحقیق، پرسشنامهای محقق ساز بود . دادهها، با استفاده از روشهای توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) و از طریق نرمافزارهای SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ارزش ویژه برند و رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد. همچنین ارزش ویژه برند خود به تنهایی با رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که در صنعت درموکازمتیک، پیروی شرکتها از رویکردهای اخلاقی در بازاریابی شبکههای اجتماعی میتواند تبعات مثبت فراوانی را برای آنها رقم زند و به صورت مثبت ارزش ویژه برند را بالا برده و بدین طریق رفتار مصرفکنندگان را تحت تأثیر قرار میدهد.
|
|
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی، شبکههای اجتماعی، ارزش ویژه برند، رفتار مصرفکننده |
|
متن کامل [PDF 402 kb]
(545 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/10/20 | پذیرش: 1399/12/19 | انتشار: 1400/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|