طراحی مدل خرید آنلاین در رسانه های اجتماعی از طریق شخصی سازی اخلاقی تبلیغات
|
علیرضا شیدایی1، علی اصغر عیوضی حشمت*2، رسول ثانوی فرد3 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران 2- 2. گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، قم، ایران 3- 3. گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران |
|
چکیده: (797 مشاهده) |
زمینه: شخصی سازی اخلاقی تبلیغات توسعه ارتباطات فردی با مصرف کننده خاص بر اساس ترجیحات اخلاقی مصرف کننده هدف است. پژوهش حاضر بر آن است تا به طراحی مدل خرید آنلاین در رسانه های اجتماعی با استفاده از شخصی سازی اخلاقی تبلیغات بپردازد.
روش: تحقیق حاضر کیفی و از نوع اکتشافی- توسعه ای می باشد . جامعه آماری این تحقیق خبرگان دانشگاهی، متخصصین حوزه بازاریابی و مدیران شبکه های اجتماعی می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند (قضاوتی و گلوله برفی) تعداد 20 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک دلفی در چهار مرحله اجرا و در جهت رسیدن به اتفاق نظر میان اعضاء از ضریب هماهنگی کندال استفاده شد.
یافته ها: بر اساس یافته های تحقیق عوامل تناسب، محتوی و زمان تبلیغات عوامل اصلی برای متغیر پیش بینی کننده شخصی سازی اخلاقی تبلیغات در نظر گرفته شده است و عوامل آگاهی، اعتبار، خلاقیت، سرگرمی و ارزش اجتماعی به عنوان مولفه های تعیین کننده متغیر میانجی ارزش تبلیغات و عوامل تمرکز، زمان و فریبندگی به عنوان عوامل تاثیرگذار برای متغیر میانجی تجربه روانی و عوامل اعتماد شناختی، عاطفی و اعتماد به محصول تعیین کننده متغییر میانجی مولفه اعتماد تعیین گردید و خرید آنلاین به عنوان متغییر ملاک در نظر گرفته شده است.
نتیجه گیری: در این پژوهش عوامل و متغیرهای اصلی مدل استخراج و پس از اجرای فن دلفی و نتایج نظرسنجی چهار مرحله ای از صاحب نظران پانل، نهایتاً مؤلفه های 19 گانه مؤثر در طراحی مدل خرید آنلاین از طریق شخصی سازی اخلاقی تبلیغات در قالب مدل مفهومی پژوهش شناسایی شد.
|
|
واژههای کلیدی: خرید آنلاین، شخصی سازی اخلاقی تبلیغات، شبکه های اجتماعی، ارزش اجتماعی |
|
متن کامل [PDF 514 kb]
(417 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/10/4 | پذیرش: 1399/12/6 | انتشار: 1400/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|