[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 3 - ( 9-1400 ) ::
جلد 16 شماره 3 صفحات 162-159 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه خود تنظیمی تحصیلی و هوش اخلاقی با پیشرفت تحصیلی
زهرا علیزاده1، فاطمه دهقان*2، الهام پروانه2
1- 1. گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران
2- 2. گروه روانشناسی، دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی، دانشگاه رازی
چکیده:   (1624 مشاهده)
زمینه: یکی از وظایف مهم‌ مدارس، تشویق نوجوانان به مشارکت و تعاون در همه امور است. این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین خود تنظیمی تحصیلی و هوش اخلاقی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شده است.
روش: تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان شهرستان گیلانغرب بودند؛ 110 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه خود تنظیمی تحصیلی ریان و کونیل و هوش اخلاقی لنیک و کیل استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد بین خود تنطیمی و ابعاد آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد. همچنین بین هوش اخلاقی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد (05/0P<).
نتیجه گیری: دبیران می توانند با ایجاد جو سرشار از همکاری و مساعدت در میان دانش آموزان در پیشرفت تحصیلی آنان نقش موثری داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: خود تنظیمی تحصیلی، هوش اخلاقی، پیشرفت تحصیلی
متن کامل [PDF 368 kb]   (535 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/4/5 | پذیرش: 1398/6/6 | انتشار: 1400/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Educational Self-Regulation & Moral Intelligence with Academic Achievement. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (3) :159-162
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2409-fa.html

علیزاده زهرا، دهقان فاطمه، پروانه الهام. رابطه خود تنظیمی تحصیلی و هوش اخلاقی با پیشرفت تحصیلی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (3) :159-162

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2409-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 3 - ( 9-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645