Journal archive for Google Scholar Robot!

Ethics in Science and Technology

فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری



Volume 16, Number 4 (2022-3)


Ambush Marketing in the Premier League of the Islamic Republic of Iran with an Ethical Approach
بازاریابی کمین در لیگ برتر فوتبال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Promoting Ethics in Higher Education by Building Tools and Measuring Injustice in E-learning
گسترش اخلاق در آموزش عالی از طریق ساخت ابزار و سنجش بی عدالتی در آموزش الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate the Relationship between Ethical Leadership Style and Organizational Transparency with Organizational Agility
بررسی رابطۀ سبک رهبری اخلاقی و شفافیت سازمانی با چابکی سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Shari'a-Based Ethics in Relation to Governance and Financial Stability of Banks
اخلاق مبتنی بر شریعت در رابطه حکمرانی و ثبات مالی بانک‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model of Ethics, Tolerance and Social Responsibility with a Sustainable Development Approach
طراحی الگوی اخلاق‌مداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی با رویکرد توسعه پایدار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Model of Ethical-Islamic Branding for Entering International Markets in Small and Medium Businesses in Food Industry
الگوی برندسازی اخلاقی- اسلامی برای ورود به بازارهای بین المللی در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Customer Knowledge Management on the Professional Ethics of Banks' Loyal Customers
تحلیل رابطۀ مدیریت دانش و اخلاق با وفاداری مشتری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Social Networks on Ethical Brand-Customer Relationships
تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط اخلاقی برند و مشتری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Behavioral Dimensions of Mindful Consumption as a Consistent Approach to Ethical Consumption in Society
شناسایی ابعاد رفتاری مصرف آگاهانه به عنوان الگویی متناسب با مصرف اخلاقی در جامعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Ethics in Social Marketing on Persuading Sports Elites to Buy Domestic Brands
نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Moral corruption and the Business Environment on the Economic Growth and Economic Development
رابطه فساد اخلاقی و محیط کسب وکار با رشد و توسعه اقتصادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Social Responsibility Components as an Ethical Value in Islamic Azad Universities
واکاوی مولفه های مسئولیت اجتماعی به عنوان یک ارزش اخلاقی در دانشگاه های آزاد اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Model of Professional Ethics in Schools
الگوی اخلاق‌مداری حرفه‌ای در مدارس سمپاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Ethical Leadership and Self-Efficacy, Respect and the Relationship between Managers and Employees
رابطه رهبری اخلاقی با خودکارآمدی، احترام و رابطه بین مدیران و کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Environmental Knowledge, Attitude and Behavior with the Development of Environmental Ethics
ارتباط دانش، نگرش و رفتار زیست محیطی با توسعه اخلاق زیست محیطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The presentation of a Paradigm Model for Institutionalizing of Professional Ethics in Faculty Members of Physical Education and Sports Sciences
ارائه مدل پارادایمی نهادینه سازی اخلاق حرفه ای در اعضای هیأت علمی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying External Factors Affecting Research Ethics in Order to Commercialize Academic Research
شناسایی عوامل برون‌سازمانی موثر بر اخلاق پژوهشی در راستای تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Develop a Model of Ethical Components of Participation in the Phonetic Behavior of Employees
تدوین الگوی مؤلفه‌های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Psychological Gap in the Relationship between Moral Identity and Spiritual Identity with Empathy
نقش واسطه‌ای فاصله روان شناختی در رابطه بین هویت اخلاقی و هویت معنوی با همدلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing Environmental Literacy and its Relationship with Environmental Ethics
سنجش سواد زیست‌محیطی و رابطه آن با اخلاق زیست‌محیطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Role of Moral Identity and Alexithymia in social adjustment in Dormitory Female Students
نقش مؤلفه‌های هویت اخلاقی و ناگویی هیجانی در سازگاری اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the role of pathological personality traits based on DSM-5 (PID-5) in moral disengagement
نقش ویژگی‌های شخصیتی پاتولوژیک مبتنی بر DSM-5 (PID-5) در بی‌تفاوتی اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethics in Criminal Law: Respect for the Freedom of Individuals and the Study of Reason in Imami Jurisprudence and Iranian Criminal Law
اخلاق در حقوق کیفری: احترام به آزادی اشخاص و تحصیل دلیل درفقه امامیه وحقوق جزای ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Ethical Foundations of Compensation for Mistakes and Forgeries in the Preparation of Official Documents
مبانی اخلاقی جبران خسارت ناشی از اشتباه و جعل در تنظیم اسناد رسمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Postponement of the Issuance of a Criminal Sentence from a Legal and Moral Perspective
بررسی تعویق صدور حکم محکومیت کیفری از منظر حقوقی و اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles