[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 20، شماره 1 - ( 3-1404 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 105-98 برگشت به فهرست نسخه ها
راهبردهای توسعه فرهنگ اخلاقی در میان هواداران باشگاه های ورزشی
محمدعلی رحمانیان کوشککی1 ، مهدی سوادی2 ، حمیدرضا سایبانی3
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
2- گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه ازاد اسلامی، شیراز، ایران ، mahdisavadi99@gmail.com
3- گروه مدیریت ورزشی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
چکیده:   (138 مشاهده)
زمینه: امروزه بخش قابل توجهی از ورزش در تمامی ساحت‌های آن، با وجود مساله مهمی به نام «هوادار» گره خورده است این هواداران که برشی از جامعه هستند در یک مسابقه ورزشی هم اثر می‌گذارند و هم تاثیر می‌پذیرند. این تاثیر و تاثر هوادار افزون بر امر ورزش، بازتاب‌های مهمی در فرهنگ جامعه دارد. یکی از موارد مورد توجه در این گروه توجه به اخلاق و برخورداری از فرهنگ اخلاقی است. از این رو هدف اصلی از این پژوهش توجه به راهبردهای توسعه فرهنگ اخلاقی در میان هواداران باشگاه­های ورزشی است
روش: طرح پژوهش از نوع کاربردی بود. روش پژوهش کیفی است و با روش گراندد تئوری انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را اساتید مدیریت ورزشی، علوم اجتماعی، فرهنگی و جامعه شناسی ورزشی بودند. نمونۀ این پژوهش، 22 نفر از جامعۀ مورد نظر بود که با روش نمونه ­گیری هدفمند و گلوله­ برفی انتخاب شدند. ابزار مصاحبۀ نیمه ­ساختاریافته بود و به­منظور تحلیل داده ­ها از:  کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد.
یافته ها: یافته­های تحقیق نشان داد که در گام کدگذاری باز، در مجموع 200 کد باز اولیه استخراج شد که در  49 مفهوم و 6 مقوله قرار گرفتند.
نتیجه گیری: با توجه به یافته­ های پژوهش می ­توان اظهار کرد که حرکت در راستای بررسی قابلیت­های توسعه فرهنگ اخلاقی هواداری مستلزم درک یک مدل مفهومی از همه عوامل مؤثر و مطرح در مبحث توسعه فرهنگ اخلاقی است؛ بنابراین، نتایج این پژوهش می­تواند آگاهی پژوهشگران را در سطوح کلان، میانی و خرد درباره توسعه فرهنگ اخلاقی هواداری افزایش دهد.
شماره‌ی مقاله: 13
واژه‌های کلیدی: فرهنگ اخلاقی، هواداری، باشگاه‌های ورزش
متن کامل [PDF 446 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/5/8 | پذیرش: 1403/8/15 | انتشار: 1404/3/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahmanian Kooshkaki M A, Savadi M, Sayebani H. Ethical Culture Development Strategies among Sports Club Fans. Ethics in Science and Technology 2025; 20 (1) : 13
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3325-fa.html

رحمانیان کوشککی محمدعلی، سوادی مهدی، سایبانی حمیدرضا. راهبردهای توسعه فرهنگ اخلاقی در میان هواداران باشگاه های ورزشی. اخلاق در علوم و فناوری. 1404; 20 (1) :98-105

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3325-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 1 - ( 3-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710