[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 19 - ::
جلد 19 - صفحات 168-160 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل روابط میان عوامل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی موثر بر خودکارآمدی و خود افزایی مصرف کننده
نرجس السادات دیباجی1 ، رسول ثانوی فرد2 ، مصطفی خواجه3
1- دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی ، واحد قم،دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی ، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران ، sanavifardr@gmail.com
3- گروه مدیریت صنعتی ، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
چکیده:   (727 مشاهده)
زمینه: دو انگیزه مهم به نام خودکارآمدی و خودافزایی برای تحقق اهداف فردی و ارضای نیازهای انسانی شناخته شده‌ است. تحقیق حاضر با هدف تحلیل روابط میان عوامل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی موثر بر خودکارآمدی و خود افزایی مصرف کننده با در نظر گرفتن پیامدهای مثبت و منفی انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و در زمره پژوهشهای توصیفی-همبستگی قرار می­گیرد. جامعه آماری تحقیق مصرف کنندگان محصولات چرم قم می باشند. با نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته  استفاده گردید. برای آزمون فرضیات از روش معادلات ساختاری و نرم افزار pls استفاده شده است.
یافته ها: بر اساس نتایج نهایی تحقیق عوامل اخلاقی با خود کارآمدی مصرف کنندگان محصولات چرم قم رابطه دارند و همچنین عوامل اخلاقی و عوامل فرهنگی با خودافزایی مصرف کنندگان محصولات چرم قم رابطه دارند. عوامل فرهنگی و اجتماعی با خود کارآمدی مصرف کنندگان محصولات چرم قم رابطه ندارند. عوامل اجتماعی با خودافزایی مصرف کنندگان محصولات چرم قم رابطه ندارند. در نهایت مشخص شد خودکارآمدی و خود افزایی مصرف کننده با پیامدهای مثبت و منفی در ارتباط است.  
نتیجه گیری: یافته‌های این تحقیق می‌تواند به طور بالقوه به درک روان‌شناسی مصرف‌کنندگان در صنعت چرم کمک کند و بینش‌هایی را در مورد چگونگی استفاده از خود کارآمدی و خودافزایی برای موفقیت کسب‌وکار ارائه دهد. همچنین، اهمیت ارائه محصولاتی که به نیازها و ارزش‌های اخلاقی اجتماعی و فرهنگی  مشتریان توجه دارند، نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
.
واژه‌های کلیدی: رفتار مصرف، خودکارآمدی، خودافزایی، عوامل اخلاقی، عوامل فرهنگی و اجتماعی
متن کامل [PDF 684 kb]   (448 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/2/6 | پذیرش: 1403/2/13 | انتشار: 1403/5/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dibaji N, Sanavi Fard R, Khajeh M. Analysis of Relationships between Moral, Cultural and Social Factors Affecting Self-Efficacy and Self-Enhancement of Consumers. Ethics in Science and Technology 2024; 19 :160-168
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3214-fa.html

دیباجی نرجس السادات، ثانوی فرد رسول، خواجه مصطفی. تحلیل روابط میان عوامل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی موثر بر خودکارآمدی و خود افزایی مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 () :160-168

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3214-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 19 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710