[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 87-77 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه تجربه زیسته اخلاق در آموزش الکترونیکی
اعظم رضایی کرامت1، فرامرز محمدی پویا*2، عظیمه السادات خاکباز2
1- 1. کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش ، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
2- 2. گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
چکیده:   (235 مشاهده)
زمینه: با شروع بیماری کرونا و توسعه محیط­های آموزش الکترونیکی و عدم تطابق رشد اخلاق مبتلا­به این محیط، پرداختن به مباحث اخلاقی در حوزه آموزش الکترونیکی ضروری به نظر می­رسد. با درک این مهم، پژوهش حاضر با هدف  بررسی تجربه زیسته اخلاق آموزش الکترونیکی انجام شده است.
روش:. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی از نوع  پدیدارشناسی انجام شده است جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا ورودی( 97، 98، 99) که نمونه­گیری هدفمند و ملاک گذراندن یک ترم به صورت الکترونیکی و در دسترس انتخاب و ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته که در مصاحبه 25 اشباع انجام شد . داده­های حاصل از مصاحبه با نرم­افزار مکس کیودا(12) کدگذاری و مقوله­بندی شدند. 
یافته­ ها: با تجزیه و تحلیل یافته­ها 23 مقوله فرعی و 7 مقوله اصلی در بعد یاددهندگان، 7 مقوله فرعی و 2 مقوله اصلی در بعد یادگیرندگان، 4 مقوله فرعی و 1 مقوله اصلی در بعد تکنولوژی، 25 مقوله فرعی و 7 مقوله اصلی در بعد دانشگاه بدست آمد.
نتیجه­ گیری: نتایج نشان می­دهد داشتن رویکرد تدریس فرایند­محور، فراهم آوردن زمینه­های تعاملات(شناختی، اجتماعی، عاطفی) و همچنین سابقه کار با فناوری در اخلاق آموزش الکترونیکی اثرگذار می­باشد. در نهایت بین دیدگاه دانشجویانی که شروع تحصیل ایشان با آموزش الکترونیکی بوده با دیدگاه دانشجویانی که در حین تحصیل و به علت پاندمی کرونا  از آموزش حضوری به آموزش الکترونیکی منتقل شده­اند، به لحاظ ارزیابی اخلاق در آموزش الکترونیکی تفاوت­هایی وجود داشت؛ به ­طوری­که گروه دوم آموزش الکترونیکی را با تجارب زیسته خود در طول آموزش حضوری مقایسه می­ کردند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، تجربه زیسته، آموزش الکترونیکی
متن کامل [PDF 452 kb]   (100 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/9 | پذیرش: 1402/4/5 | انتشار: 1402/11/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Study of the Lived Experience of Ethics in e-Learning. Ethics in Science and Technology 2024; 18 (4) :77-87
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3170-fa.html

رضایی کرامت اعظم، محمدی پویا فرامرز، خاکباز عظیمه السادات. مطالعه تجربه زیسته اخلاق در آموزش الکترونیکی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (4) :77-87

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3170-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645