[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 155-148 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی قابلیت بازاریابی اخلاقی موثر بر توسعه محصولات جدید سازگار با محیط زیست
سجاد زینلی1، فریدون امیدی2، علی مهرابی3
1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران ، fereydoun.omodi@iau.ac.ir
3- گروه مدیریت، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
چکیده:   (376 مشاهده)
زمینه: بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است که روی تمام جنبه‌های بازاریابی تأثیر می‌گذارد. هدف این پژوهش طراحی  الگوی قابلیت های بازاریابی اخلاقی موثر بر توسعه محصولات جدید سازگار با محیط زیست پتروشیمی آبادان است.
روش: پژوهش حاضر کاربردی و در زمره پژوهش های کیفی بود که به روش داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری خبرگان و مدیران با سابقه پتروشیمی آبادان بود که یک نمونه 20 نفره با  روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی از میان آنها انتخاب شد. ابزار مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته بود و برای طراحی مصاحبه از روش اسپیکارد بهره برده شده است. در نهایت داده ها با روش کد گذاری سه گانه تحلیل شدند.
یافته‌ها: "مدیریت دانش"، "برند و برند سازی موثر درونی و بیرونی"، "مشتری­گرایی" و  "بازارگرایی اخلاقی" به عنوان عوامل زمینه­ای؛ " سنجش، رصد و تحقیق در بازار "، "نوآورانگی"، "  ابعاد آمیخته بازاریابی منعطف" ، "عوامل ساختاری " و "مدیریت منابع انسانی هوشمند " به عنوان عوامل علی، "بهبود روابط 360 درجه"؛ "خلق مزیت مشتری"؛ و "عوامل محیطی و پیرامونی" به عنوان عوامل مداخله گر، "بهبود قابلیت ارتباطی "، "ارزش­زایی" و "چابک سازی سازمان و فرایندها" و "بهبود بازار محوری"، به عنوان استراتژی­ها، و "حضور پر رنگتر در بازار"، "محصولات متناسب با محیط زیست"، و "توسعه اخلاقی سازمان" به عنوان پیامدهای قابلیت­های بازاریابی اخلاقی بر توسعه محصولات جدید در پتروشیمی آبادان انتخاب شده­اند.
نتیجه‌گیری: این مدل دیدگاهی جامع در مورد عوامل اثر گذار بر توسعه محصولات جدید برای پتروشیمی آبادان ارائه داده است و می­تواند چراغ راهی برای مدیران تحقیق و توسعه، مدیران بازاریابی و مدیران ارشد این شرکت باشد
شماره‌ی مقاله: 19
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، توسعه محصول، پتروشیمی
متن کامل [PDF 529 kb]   (245 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/12/17 | پذیرش: 1402/2/10 | انتشار: 1402/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ethical Marketability Model Effective on the Development of New Environmentally Friendly Products. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 19
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2903-fa.html

زینلی سجاد، امیدی فریدون، مهرابی علی. الگوی قابلیت بازاریابی اخلاقی موثر بر توسعه محصولات جدید سازگار با محیط زیست. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :148-155

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2903-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660