[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 209-202 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی برند کارفرمایی اخلاقی: برون رفت از چالش جذب و نگهداشت سرمایه انسانی
محمد حسین پور جمادی، ندا نفری1، نادر شیخ الاسلامی، نرگس حسن مرادی
1- ، n.nafari.dr@gmail.com
چکیده:   (316 مشاهده)
زمینه: بی شک رهبری اخلاقی ، برند کارفرما را بهبود می بخشد و در چنین حالتی می توان از برند کارفرمای اخلاقی سخن گفت. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی برند کارفرمایی اخلاقی در جهت برون رفت از چالش جذب و نگهداشت نیروی‌های انسانی مستعد و متخصص به انجام رسیده است.
روش : این تحقیق کیفی از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی بود. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه منابع انسانی شامل اساتید دانشگاهی، مشاورین سازمانی و مدیران ارشد منابع انسانی شرکت‌های بیمه‌ای بودند. در این تحقیق، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود.  ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. و داده ها با روش کدگذاری‌های سه گانه باز، محوری و انتخابی، تحلیل شدند.
یافته ها: در مجموع 9 مصاحبه صورت گرفته، 123 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 39 مفهوم نهایی شناسایی شد که در  13 مقوله محوری دسته بندی شدند و با کدگذاری انتخابی مدل تحقیق ترسیم شد.
نتیجه گیری: برند کارفرما با توجه به مولفه های اصلی که در حوزه رهبری اخلاقی مورد توجه است می تواند به برندکارفرمای اخلاقی تبدیل و منجر به نگهداشت نیروی انسانی مستعد به عنوان سرمایه انسانی گردد.
 
شماره‌ی مقاله: 26
واژه‌های کلیدی: رهبری اخلاقی، برند کارفرمایی، برند کارفرمایی اخلاقی
متن کامل [PDF 556 kb]   (308 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/10 | پذیرش: 1401/9/19 | انتشار: 1402/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Ethical Employer Brand Model in Order to Overcome the Challenge of Attracting and Retaining Talented and Expert Human Resources. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 26
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2778-fa.html

حسین پور جمادی محمد، نفری ندا، شیخ الاسلامی نادر، حسن مرادی نرگس. الگوی برند کارفرمایی اخلاقی: برون رفت از چالش جذب و نگهداشت سرمایه انسانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :202-209

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2778-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660