زمینه: بی شک رهبری اخلاقی ، برند کارفرما را بهبود می بخشد و در چنین حالتی می توان از برند کارفرمای اخلاقی سخن گفت. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی برند کارفرمایی اخلاقی در جهت برون رفت از چالش جذب و نگهداشت نیرویهای انسانی مستعد و متخصصبه انجام رسیده است. روش : این تحقیق کیفی از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی بود. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه منابع انسانی شامل اساتید دانشگاهی، مشاورین سازمانی و مدیران ارشد منابع انسانی شرکتهای بیمهای بودند. در این تحقیق، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. و داده ها با روش کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، تحلیل شدند. یافته ها:در مجموع 9 مصاحبه صورت گرفته، 123 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 39 مفهوم نهایی شناسایی شد که در 13 مقوله محوری دسته بندی شدند و با کدگذاری انتخابی مدل تحقیق ترسیم شد. نتیجه گیری: برند کارفرما با توجه به مولفه های اصلی که در حوزه رهبری اخلاقی مورد توجه است می تواند به برندکارفرمای اخلاقی تبدیل و منجر به نگهداشت نیروی انسانی مستعد به عنوان سرمایه انسانی گردد.
Designing an Ethical Employer Brand Model in Order to Overcome the Challenge of Attracting and Retaining Talented and Expert Human Resources. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 26 URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2778-fa.html
حسین پور جمادی محمد، نفری ندا، شیخ الاسلامی نادر، حسن مرادی نرگس. الگوی برند کارفرمایی اخلاقی: برون رفت از چالش جذب و نگهداشت سرمایه انسانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :202-209