[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 17، شماره 2 - ( 6-1401 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 149-142 برگشت به فهرست نسخه ها
پیامدهای ادراک اصول اخلاقی در خرید آنلاین از دیدگاه مشتریان محصولات ورزشی
مریم خانی1، زین العابدین فلاح*1، طاهر بهلکه1، ناصر بای2
1- 1. گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران.
2- 2. گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
چکیده:   (187 مشاهده)
زمینه: امروزه با پیشرفت فناوری، خرید آنلاین محصولات و خدمات به‌شدت افزایش یافته است که این امر مزایای بسیاری را برای شرکت‌ها و همچنین مشتریان ایجاد کرده است. خرید آنلاین نیازمند ملاحظات خاصی همچون رعایت اصول اخلاقی می‌باشد. لذا با توجه به‌اهمیت موضوع، هدف اصلی این پژوهش مطالعه پیامدهای ادراک اصول اخلاقی در خرید آنلاین از دیدگاه مشتریان محصولات ورزشی بود.
روش: تحقیق حاضر، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان گلستان بود که 384 دانشجو به شکل انتخاب دردسترس به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌های پژوهش، از پرسش‌‌نامه‌های اصول اخلاقی درخرید آنلاین، اعتماد مشتریان به‌فروشندگان آنلاین و تمایل به‌خرید آنلاین استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.
یافته‌ها: نتایج نشان داد ابعاد اصول اخلاقی درخرید آنلاین (حفظ حریم خصوصی، احساس امنیت، قابلیت اطمینان، ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان و اقدامات غیرفریبکارانه) اثر مثبت و معنی‌داری براعتماد مشتریان به‌فروشندگان آنلاین دارند. اثر اعتماد مشتریان به‌فروشندگان آنلاین برتمایل مشتریان به خرید آنلاین محصولات ورزشی مثبت و معنی‌دار بود.
نتیجه‌گیری: باتوجه به‌نتایج تحقیق می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد رعایت اصول اخلاقی درخرید آنلاین توسط فروشندگان می‌تواند موجب افزایش اعتماد مشتریان و در نهایت تمایل به خرید آنان گردد.
واژه‌های کلیدی: اصول اخلاقی، اعتماد، تمایل به‌خرید، محصولات ورزشی
متن کامل [PDF 471 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/1/9 | پذیرش: 1399/3/20 | انتشار: 1401/6/8
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Consequences of the Perception of Ethical Principles in Online Shopping from the Point of View of Sports Products Customers. Ethics in Science and Technology. 2022; 17 (2) :142-149
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2677-fa.html

خانی مریم، فلاح زین العابدین، بهلکه طاهر، بای ناصر. پیامدهای ادراک اصول اخلاقی در خرید آنلاین از دیدگاه مشتریان محصولات ورزشی. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (2) :149-142

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2677-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 2 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4447