[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 178-172 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل ارتباطات سازمانی مبتنی بر فرهنگ سازمانی اخلاق مدار
محمد صمدزاده زارع1، حسین گنجی نیا2، محمدرضا آزاده دل2
1- 1. دانشجوی دکتری تخصصی ، گروه مدیریت دولتی، واحد رشت ، دانشگاه آزاد اسلامی ، رشت، ایران
2- 2. گروه مدیریت دولتی، واحد رشت ، دانشگاه آزاد اسلامی ، رشت، ایران
چکیده:   (839 مشاهده)
زمینه: بانک‌ها علل الخصوص دولتی یکی از سازمان‌های مهم در زمینه توسعه، ارائه خدمات و زمینه ساز پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران ا‌‎‎‏‌‌ست. لذا، پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل ارتباطات سازمانی مبتنی بر فرهنگ سازمانی اخلاق مدار در بخش دولت (بانکهای دولتی) شکل گرفت.
روش‌: پژوهش حاضر از حیث رویکرد استقرائی، از لحاظ هدف، کاربردی، ازنظر روش‌شناسی کیفی است و راهبرد آن مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. جامعه آماری شامل مدیران بانک‌های دولتی کشور، نخبگان حوزه‌ی ارتباطات سازمانی بانک‌های دولتی و افرادی که از ساختار این بانک‌ها اطلاع داشتند بود. از میان انها 15 نفر با روش نمونه گیری انتخابی  هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. با مصاحبه های نیمه ساختار یافته داده ها جمع آوری و در نهایت با روش کدگذاری سه گانه تحلیل شدند.
یافته‌ها: درمرحله کدگذاری باز 460 کد باز اولیه از محتوای مصاحبه استخراج شد.پس از بازنگری داده ها و ادغام مفاهیم مشابه، این کدهای اولیه به 120 کد ثانویه کاهش داده شد و در نهایت 18 مقوله (مولفه ها) شناسایی شد که با کدگذاری انتخابی مدل ارتباطات سازمانی مبتنی بر فرهنگ سازمانی اخلاق مدار شکل گرفت.
 نتیجه‌گیری: ارتباطات سازمانی بسیار متأثّر از فرهنگ حاکم بر سازمان میباشد و هر چقدر که استراتژی ارتباطی و فرهنگی اخلاق مدارانه تری در سازمان بوجود آمده باشد، فرآیندهای سازمانی در حوزۀ منابع انسانی، بالاخص بانک‌ها، بهینهتر خواهد بود.
 
واژه‌های کلیدی: ارتباطات سازمانی، فرهنگ سازمانی اخلاق مدار، بانک‌های دولتی
متن کامل [PDF 302 kb]   (499 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/17 | پذیرش: 1400/12/17 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Organizational Communication Model Based on Ethical-Oriented Organizational Culture. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :172-178
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2651-fa.html

صمدزاده زارع محمد، گنجی نیا حسین، آزاده دل محمدرضا. طراحی مدل ارتباطات سازمانی مبتنی بر فرهنگ سازمانی اخلاق مدار. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :172-178

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2651-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660