[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 151-143 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تبیین مدل تصمیم‌گیری رفتار خرید ترکیبی با تاکید بر اخلاق حرفه ای
چکیده:   (493 مشاهده)
زمینه: متعهد ساختن مشتریان فقط در پرتو ایجاد تجربه مثبت در اذهان آنها میسر خواهد­بود و ایجاد چنین تجربۀ مثبتی در اذهان بیمه ­شدگان تنها با رعایت کردن اخلاق­ حرفه ­ای در تصمیم­ گیری و تعیین خط­ مشی­ های سازمانی عملی می­ گردد. لذا، این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل تصمیم‌گیری رفتار خرید ترکیبی مشتریان در صنعت خدمات بیمه با تاکید بر اخلاق­ حرفه ­ای به انجام رسید.
روش: این پژوهش کاربردی-اکتشافی است و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها، آمیخته (کیفی-کمّی) بود. در فاز کیفی تحقیق خبرگان حوزه بازاریابی و مدیران ارشد شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند و مجموعاً 11 نفر از آنها با استفاده از نمونه ­گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار مصاحبه‌های عمیق و غیرساختار یافته بود و  داده ­ها با روش کدگذاری تحلیل شدند. در فاز کمّی، مشتریان شرکت‌های بیمه در استان مازندران به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند و 400 نفر با روش در دسترس انتخاب گردیدند. ابزار پرسشنامه‌ای بسته و محقق­ ساز بود و جهت انجام تجزیه و تحلیل از تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر استفاده شد. در تحلیل ها از نرم‌افزارهای SPSS، LISREL و smart-PLS استفاده شد.
یافته ­ها: نتایج کیفی بیانگر 130 مفهوم اولیه بود که بعد از بررسی منجر به شناسایی 14 مقوله اصلی شد و با ترسیم روابط فرضی میان آنها مدل تحقیق طراحی و مورد آزمون و تأیید قرار گرفت.
نتیجه­ گیری: هسته اصلی الگوی تحقیق را رفتار خرید ترکیبی بیمه‌گزاران شکل داد. که مولفه­هایی چون رقابت شرکت­های بیمه­گر، برخورداری از امتیازات ویژه، میزان توجه به اخلاق­حرفه­ای در شرکت بیمه­ گر و عادات خرید بیمه ­گذار به عنوان عوامل علی بر آن اثرگذارند. این رفتار در بستر فرهنگ و الزامات قانونی و با مداخله قدرت برند و توانمندی کارکنان به پیامدهایی چون وفاداری مشتری، افزایش فروش و رشد تبلیغات شفاهی می ­انجامد.

 
واژه‌های کلیدی: تصمیم گیری، رفتار خرید ترکیبی، اخلاق حرفه ای
متن کامل [PDF 450 kb]   (464 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/17 | پذیرش: 1401/2/27 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and Explaining the Combined Purchasing Behavior Decision Model with Emphasis on Professional Ethics. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :143-151
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2647-fa.html

طراحی و تبیین مدل تصمیم‌گیری رفتار خرید ترکیبی با تاکید بر اخلاق حرفه ای. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :143-151

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2647-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660