ارائه مدلی برای شناسایی ابعاد تبلیغات تصویری برندهای برتر و تأثیر آن بر احساس مشتری با توجه به نقش تعدیل گر اخلاق
|
فتانه هاشم سمیعی1، کامبیز شاهرودی2، مهرداد گودرزوند چگینی3، یلدا رحمتی غفرانی2 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران 2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران 3- 3. گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران |
|
چکیده: (612 مشاهده) |
زمینه: افزایش استفاده از تبلیغات تصویری در اینترنت، فضای محیطی و رسانهای آن را تبدیل به یک ابزار بازاریابی برای معرفی و فروش غالب محصولات و خدمات نموده است. ازاینرو پژوهش حاضر به ارائه مدلی برای شناسایی ابعاد تبلیغات تصویری برندهای برتر ایرانی در صنعت بیمه و تأثیر آن بر احساس مشتری در ایران با توجه به نقش تعدیل گر اخلاق پرداخت.
روش: روش تحقیق حاضر، رویکرد ترکیبی (آمیخته) کیفی-کمی می باشد. در بخش کیفی روش داده بنیاد به کار رفت. جامعه آماری شامل افراد خبره و متخصص بیمه و تبلیغات تصویری بود. از میان آنها با از روش نمونه گیری قضاوتی و گلوله برفی و تارسیدن به اشباع نظری 8 خبره به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و در نهایت داده ها با روش کدگذاری در نرم افزار Maxqdapro12 تحلیل شدند. در بخش کمی جامعه آماری شامل مشتریان بیمه کشاورزی و بیمه ایران بود که با روش در دسترس 384 نفر انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و در نهایت داده ها با روش تحلیل معادلات ساختاری در نرمافزار pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: تحلیل کیفی تحقیق حاضر نشان داد که از میان 201 واحد معنایی شناسایی شده، 69 کد باز و 10 کد محوری استخراج گردید. در بخش کمی نیز مشخص شد مدل از برازش مناسبی برخوردار است و مشخص شد بین تبلیغات تصویری و احساس مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین عوامل تعدیلگر (اخلاقیات) و احساس مشتری رابطه معناداری وجود دارد. عوامل تعدیلگر (اخلاقیات) نقش تعدیلگر را در رابطه میان تبلیغات تصویری و احساس مشتری ایفا می نماید.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان داد برای اثربخشی بیشتر تبلیغات و تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتریان نیاز است سازمان ها ی بیمه اخلاقیات را در فرایند کاری خود مورد توجه قرار دهند.
|
|
واژههای کلیدی: تبلیغات تصویری، بیمه ایران، بیمه کشاورزی، احساس مشتری، اینترنت، رسانه |
|
متن کامل [PDF 359 kb]
(370 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/9/28 | پذیرش: 1400/11/28 | انتشار: 1401/5/13
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|