[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 77-71 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدلی برای شناسایی ابعاد تبلیغات تصویری برندهای برتر و تأثیر آن بر احساس مشتری با توجه به نقش تعدیل گر اخلاق
فتانه هاشم سمیعی1، کامبیز شاهرودی*2، مهرداد گودرزوند چگینی3، یلدا رحمتی غفرانی2
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
3- 3. گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
چکیده:   (449 مشاهده)
زمینه: افزایش استفاده از تبلیغات تصویری در اینترنت، فضای محیطی و رسانه‌ای آن را تبدیل به یک ابزار بازاریابی برای معرفی و فروش غالب محصولات و خدمات نموده است. ازاین‌رو پژوهش حاضر به ارائه مدلی برای شناسایی ابعاد تبلیغات تصویری برندهای برتر ایرانی در صنعت بیمه  و تأثیر آن بر احساس مشتری در ایران با توجه به نقش تعدیل گر اخلاق پرداخت.
روش: روش تحقیق حاضر، رویکرد ترکیبی (آمیخته) کیفی-کمی می باشد. در بخش کیفی روش داده بنیاد به کار رفت.  جامعه آماری شامل افراد خبره و متخصص بیمه و تبلیغات تصویری بود. از میان آنها با از روش نمونه گیری قضاوتی و گلوله برفی و تارسیدن به اشباع نظری 8 خبره به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و در نهایت داده ها با روش کدگذاری در نرم افزار  Maxqdapro12 تحلیل شدند. در بخش کمی جامعه آماری شامل مشتریان بیمه کشاورزی و بیمه ایران بود که با روش در دسترس 384 نفر انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و در نهایت داده ها با روش تحلیل معادلات ساختاری در نرم‌افزار pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: تحلیل کیفی تحقیق حاضر نشان داد که از میان 201 واحد معنایی شناسایی شده، 69 کد باز و 10 کد محوری استخراج گردید. در بخش کمی نیز مشخص شد مدل از برازش مناسبی برخوردار است و مشخص شد بین تبلیغات تصویری و احساس مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین عوامل تعدیلگر (اخلاقیات)  و احساس مشتری رابطه معناداری وجود دارد. عوامل تعدیلگر (اخلاقیات)  نقش تعدیلگر را در رابطه میان تبلیغات تصویری و احساس مشتری ایفا می نماید.
نتیجه گیری:  نتایج تحقیق حاضر نشان داد برای اثربخشی بیشتر تبلیغات و تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتریان نیاز است سازمان ها ی بیمه اخلاقیات را در فرایند کاری خود مورد توجه قرار دهند.
 
واژه‌های کلیدی: تبلیغات تصویری، بیمه ایران، بیمه کشاورزی، احساس مشتری، اینترنت، رسانه
متن کامل [PDF 359 kb]   (287 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/9/28 | پذیرش: 1400/11/28 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Provide a Model to Identify the Dimensions of Video Advertising of Top Brands and Its Impact on Customer Sentiment with Respect to the Role of Ethics Moderator. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :71-77
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2638-fa.html

هاشم سمیعی فتانه، شاهرودی کامبیز، گودرزوند چگینی مهرداد، رحمتی غفرانی یلدا. ارائه مدلی برای شناسایی ابعاد تبلیغات تصویری برندهای برتر و تأثیر آن بر احساس مشتری با توجه به نقش تعدیل گر اخلاق. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :71-77

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2638-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645