[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 1 - ( 3-1401 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 141-133 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در صنعت بانکداری با تأکید بر متغیر وابستگی به برند و اخلاق شهروندی سازمانی
آرین فرهنگ1، حمیدرضا سعیدنیا*1، شادان وهاب زاده1، هرمز مهرانی2
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غزالی قزوین، قزوین ایران
چکیده:   (726 مشاهده)
زمینه: امروزه مسئولیت اجتماعی در صنعت بانکداری مورد تأکید واقع شده است هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی مسئولیت اخلاقی و اجتماعی شرکت‌ها در صنعت بانکداری با تأکید بر متغیر وابستگی به برند و اخلاق شهروندی سازمانی می‌باشد.
روش: روش پژوهش حاضر، آمیخته می باشد، جامعه آماری آن  را در بخش کیفی، مدیران ارشد نظام بانکی  و در بخش کمی ، مشتریان بانک تشکیل می­دهند. در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 20 نفر  و در بخش کمی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 320 نفر از مشتریان 4 بانک خصوصی و دولتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسشنامه بود. کدگذاری داده ها در بخش کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA و در بخش کمی از معادلات ساختاری ، ضریب مسیر و نرم افزار PLS استفاده گردید.
یافته: محقق با انجام 20 مصاحبه به اشباع نظری و در نهایت 152 کد باز استخراج و بر اساس ادبیات نظری اقدام به کدگذاری محوری و انتخابی کرده و نتایج را در قالب بعد اصلی و سی و سه بعد فرعی اراده کرده است.
نتیجه گیری: امروزه بخش بانکداری در جایگاه مهم‌ترین نهاد اقتصادی، پولی و مالی کشور قرار گرفته و نیازها و انتظارات مشتریان در این صنعت به‌سرعت در حال پیچیده‌تر شدن هستند که این تغییرات در بازار پولی از یکسو و ترجیحات رفتارهای شهروندان و مشتریان و استفاده روزافزون از فناوری‌های جدید، از سوی دیگر، نیاز به استفاده اجرای مسئولیت اجتماعی را دوچندان کرده است.
واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، وابستگی به برند، اخلاق، اخلاق شهروندی سازمانی.
متن کامل [PDF 687 kb]   (284 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/15 | پذیرش: 1399/2/17 | انتشار: 1401/3/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Model of Corporate Social Responsibility (CSR) In the Banking Industry, with Emphasis on the Brand Attachment Variable and Organizational Citizenship Behavior (OCB). Ethics in Science and Technology 2022; 17 (1) :133-141
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2589-fa.html

فرهنگ آرین، سعیدنیا حمیدرضا، وهاب زاده شادان، مهرانی هرمز. الگوی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در صنعت بانکداری با تأکید بر متغیر وابستگی به برند و اخلاق شهروندی سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (1) :133-141

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2589-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 1 - ( 3-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645