[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 194-186 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ساختاری فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزشهای اخلاقی، عملکرد شغلی و احساس آنومی اجتماعی
مجید بایگان1 ، حسن قلاوندی2
1- دانشجو دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
2- گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی،دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده:   (1192 مشاهده)
زمینه: از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است، فرهنگ کار در صورتی که در قالب ارزشهای اخلاقی و حرفه‌ای کار باشد، بر عملکرد و احساس آنومی اجتماعی فرد مؤثر واقع خواهد بود. بر همین اساس پژوهش حاضر به دنبال بررسی عملکرد شغلی و احساس آنومی اجتماعی در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و اثر فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزش های اخلاقی بر آن‌ها می‌باشد.
روش: روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج (204 نفر) در سال 1399 و نمونه پژوهش شامل 134 نفر که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای و با فرمول کوکران انتخاب شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه‌های محقق ساخته و تحلیل داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و  نرم افزار SPSS24 و LISREL8/54 انجام گرفت.
 یافته‌ها: رابطه فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزش های اخلاقی بر عملکرد شغلی با ضریب t (14/4 t Value:) و ضریب مسیر 45/0 و رابطه فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزش های اخلاقی با احساس آنومی اجتماعی با ضریب t (38/11 t Value:) و ضریب مسیر 085/0 و رابطه احساس آنومی اجتماعی بر عملکرد شغلی با ضریب t (13/4 t Value:) و ضریب مسیر 48/0 معنی دار می‌باشد.
نتیجه گیری: نتایج الگوی ساختاری پژوهش نشان داده که فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزشهای اخلاقی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی احساس آنومی اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد و بین فرهنگ ارتباطات کاری با احساس آنومی اجتماعی و عملکرد شغلی و همچنین بین احساس آنومی اجتماعی با عملکرد شغلی رابطه معنی داری وجود دارد.
شماره‌ی مقاله: 24
واژه‌های کلیدی: فرهنگ کار، آنومی اجتماعی، ارتباطات کاری، کار مشارکتی، عملکرد شغلی
متن کامل [PDF 813 kb]   (673 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/4/9 | پذیرش: 1400/6/24 | انتشار: 1402/6/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

baygan M, ghalavandi H. Structural Analysis of Work Communication Culture Based on Moral Values, Job Performance and Feeling of Social Anomie. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (2) : 24
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2123-fa.html

بایگان مجید، قلاوندی حسن. تحلیل ساختاری فرهنگ ارتباطات کاری مبتنی بر ارزشهای اخلاقی، عملکرد شغلی و احساس آنومی اجتماعی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (2) :186-194

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2123-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710