[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 15، شماره 4 - ( 12-1399 ) ::
جلد 15 شماره 4 صفحات 48-53 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی برنامه درسی « اخلاق کاربردی» بر مبنای مولفه های شهروند جهانی
فهیمه روزبه، دکتر عزت الله نادری، دکتر مریم سیف نراقی
چکیده:   (143 مشاهده)
زمینه: تربیت شهروندی جهانی مفاهیم ومهارت های خاص را با گسترش ابعاد آنها تقویت می نماید.هدف این پژوهش طراحی و اعتبار بخشی الگوی مطلوب برنامه درسی « آیین زندگی:اخلاق کاربردی » دوره کارشناسی بر مبنای مولفه های شهروند جهانی آکسفام است .
روش :روش پژوهش حاضر از نوع تحقیقات «زمینه ای» است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشکده های علوم انسانی دانشگاه های استان قم وکلیه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه های استان قم است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای تعداد 135 استاد عضو هیات علمی و 180 نفر دانشجو از میان آنها انتخاب شد.جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته دارای 62 گویه و با پایایی 84/0 استفاده شد.به منظور آزمون فرضیات پژوهش از آزمون آماری خی دو استفاده شد .
یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین نظرات اساتید و دانشجویان در رابطه با ارزشیابی الگوی پیشنهادی برنامه درسی « آیین زندگی:اخلاق کاربردی » مبنی بر مولفه های شهروندی جهانی در سه بخش دانش ، نگرش و مهارت 95% هم سویی وجود داشت و اختلاف معناداری بین نظرات آنها مشاهده نشد .
نتیجه گیری: بنابراین الگوی تایید شده جهت طراحی برنامه درسی آیین زندگی : اخلاق کاربردی مطلوب است و با تالیف برنامه درسی فوق بر مبنای مولفه های شهروند جهانی آکسفام می توان به تربیت دانشجویان کارامد کمک کرد.
 
واژه‌های کلیدی: شهروند جهانی، برنامه درسی، آکسفام، اخلاق کاربردی
متن کامل [PDF 946 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/12/27 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Curriculum Model of “Applied Ethics" Based on the Components of Global Citizenship.. Ethics in science and Technology. 2021; 15 (4) :48-53
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2081-fa.html

روزبه فهیمه، نادری عزت الله، سیف نراقی مریم. الگوی برنامه درسی « اخلاق کاربردی» بر مبنای مولفه های شهروند جهانی. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1399; 15 (4) :48-53

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2081-fa.html



دوره 15، شماره 4 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4296