[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 15 - ویژه نامه ::
جلد 15 - ویژه نامه صفحات 91-82 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه
رسول چراغ سحر، علی پیرزاد، سید نجم الدین موسوی
چکیده:   (1555 مشاهده)
زمینه: بازاریابی خیرخواهانه یکی از استراتژی­های نوین و اخلاق گرا بازاریابی بنگاه های اقتصادی در جهت خلق ارزش ویژه برای مشتری است که بر اساس آن رابطه مستقیمی بین فروش محصول و کمک بنگاه اقتصادی به یک خیریه تعریف و ترویج در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت­ها می­شود. هدف اصلی این مقاله، شناسایی و رتبه بندی شاخص­های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه است.
روش:  این پژوهش کاربردی و با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی ) انجام شد. جامعه  و نمونه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی، مدیران و کارشناسان شرکت­های بیمه آسیا، ایران و البرز که 15 نفر از آنها به شیوه هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی شامل؛ مشتریان شرکت های بیمه آسیا، ایران و البرز بیمه در شهر یاسوج بودند که 250 نفر از آنها به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند.  ابزار جمع آوری داده در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته (منتج از بخش کیفی) بود.تحلیل داده­ها بر اساس روش دلفی (کیفی) و فرآیند تحلیل شبکه­ای فازی FANP (کمی) انجام شد.
یافته ها: نتایج نشان می­دهد عوامل مختلفی بر موفقیت کمپین­های بازاریابی خیرخواهانه به عنوان مولفه­های آن در صنعت بیمه وجود دارد که می­توان آن‌ها را در پنج عامل اصلی خلاصه کرد. همچنین  مولفه­های؛ افزایش فروش نام تجاری، قیمت خدمات ارایه شده از سوی صنعت بیمه و اندازه کمک خیرخواهانه بیشترین وزن را در میان زیرشاخص­های این پنج مولفه بدست آوردند.
نتیجه گیری: عواملی چون: نتایج مالی برای شرکت، آمیخته­های بازاریابی خدمات(7p)، فرم کمک سازمانی، نتایج اجتماعی برای شرکت  و ویژگی­های مشتریان منجر به روی آوردن بیمه به بازاریابی خیرخواهانه و موفقیت آن می شود.  
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق، بازاریابی خیرخواهانه، صنعت بیمه
متن کامل [PDF 829 kb]   (880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/22 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identify and Evaluate the Components of Cause-Related Marketing in the Insurance Industry. Ethics in Science and Technology 2020; 15 :82-91
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2016-fa.html

چراغ سحر رسول، پیرزاد علی، موسوی سید نجم الدین. شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 () :82-91

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2016-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - ویژه نامه برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710