رابطه جو اخلاقی سازمان و تصمیم گیری مدیران؛ آزمون نقش میانجی مدیریت دانش شخصی
|
مریم اسلام پناه، شیرین شهبازی، جواد باقلی |
|
|
چکیده: (3419 مشاهده) |
زمینه: تصمیم گیری مدیران به عنوان یکی از مهارت های مدیریتی همواره به عنوان یک عامل اساسی پیشرفت در سازمان ها مورد توجه بود است بر همین اساس شناسایی عوامل موثر بر آن ضروری احساس می شود ، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه جو اخلاقی سازمان و تصمیم گیری مدیران با نقش میانجی مدیریت دانش شخصی انجام شده است.
روش: روش تحقیق توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه می باشد، 195 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد جو اخلاقی سازمان، تصمیم گیری مدیران، مدیریت دانش شخصی استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر در نرم افزارهای آماری LISREL, SPSS تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج بررسی نشان داد که رابطه ابعاد جو اخلاقی سازمان با مدیریت دانش شخصی مثبت و معنی دار بود، نقش میانجی مدیریت دانش شخصی در ارتباط بین مسئولیت اجتماعی با تصمیم گیری مدیران مثبت و معنی دار بود.
نتیجه گیری: در نتیجه برای بهبود تصمیم گیری مدیران می بایست به جو اخلاقی سازمان و مدیریت دانش شخصی توجه نمود. |
|
واژههای کلیدی: جو اخلاقی سازمان، تصمیم گیری سازمان، مدیریت دانش شخصی |
|
متن کامل [PDF 723 kb]
(1660 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/6/7 | پذیرش: 1399/6/7 | انتشار: 1399/6/7
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|