[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 ::
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 صفحات 79-69 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی
زهرا انجم شعاع، اسماعیل حسن پور قروقچی*، مهدی باقری، محمد حسین رنجبر
چکیده:   (3257 مشاهده)
زمینه: با توجه به نقش مثبت بازاریابی به ویژه بازاریابی­ اخلاقی در جذب خریداران حوزه کتب غیردرسی هدف اصلی این تحقیق تبیین مدل بازاریابی­ اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی می­باشد.
روش: تحقیق حاضر در زمره تحقیقات آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی جامعه­ خبره­ های حوزه بازاریابی­ اخلاقی در صنعت چاپ و نشر کتب­ غیردرسی است که با استفاده از روش گلوله­ برفی 20 نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق مصاحبه و روش تجزیه و تحلیل داده ها رویکرد داده بنیاد بود.  در بخش کمی، جامعه والدین کودکان بین 2 تا 6 سال بودند که با روش نمونه­ گیری دردسترس 385 نفر انتخاب شدند.. ابزار پرسشنامه و روش تحلیل آماری رویکرد حداقل مربعات جزئی بود.
یافته ها: در بخش­ کیفی، تعداد کل‌­کدها( در دو مصاحبه5و9)  برابر با 165 کد بود. همچنین در بخش کمی بارهای عاملی استاندارد شده بین 41/0 و 969/0 قرار داشتند. ضریب پایایی ترکیبی برای تمامی سازه­ها بزرگتر از 695/0 است، که نشان دهنده پایایی مدل و میانگین برای همه سازه­ ها بیشتر از 519/0 است، که نشان دهنده روایی همگرای مدل­های اندازه­ گیری است. در نهایت میزان آماره تی در تمامی روابط­ بالاتر از 96/1 است و همچنین ضریب مسیر در تمامی روابط مثبت بود که گواهی بر تایید مدل طراحی شده بر اساس تئوری داده بنیاد بود.
نتیجه­ گیری: نتایج به دست آمده موید این است که شرایط علی شامل: ناتوانی در تصمیم­گیری و عدم سواد والدین در حوزه کتابخوانی ، پدیده­محوری شامل: بازاریابی ­اخلاقی، شرایط زمینه­­ای شامل: مقوله ­های­ کلان­ قوانین ­و­مقررات و فرهنگ اخلاقی ؛ شرایط مداخله­ گر شامل: ویژگی­های فردی فروشنده و حمایت سازمانی، در بازاریابی ­اخلاقی در حوزه کتب غیر درسی مورد توجه اند. راهبردها نیز در سه مقوله کلان برندسازی اخلاقی، مسئولیت پذیری اخلاقی فروشنده و آمیخته اخلاقی شناسایی شده که می تواند منجر به تقویت فرهنگ کتابخوانی، شهرت­ اخلاقی و بهبود عملکرد فروش شود.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، برندسازی اخلاقی، صنعت چاپ و نشرکتب غیردرسی کودک، عدم اطمینان مصرف کننده
متن کامل [PDF 1221 kb]   (770 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/13 | پذیرش: 1398/12/13 | انتشار: 1398/12/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and Explaining the Ethical Marketing Model and its Implications for Children in the Field of Non-Educational Books. Ethics in Science and Technology 2020; 14 :69-79
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1665-fa.html

انجم شعاع زهرا، حسن پور قروقچی اسماعیل، باقری مهدی، رنجبر محمد حسین. طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی. اخلاق در علوم و فناوری. 1398; 14 () :69-79

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1665-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645