[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 14، شماره 4 - ( ویژه نامه شماره 2-0 1398 ) ::
جلد 14 شماره 4 صفحات 69-79 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی
زهرا انجم شعاع، دکتر اسماعیل حسن پور قروقچی، دکتر مهدی باقری، دکتر محمد حسین رنجبر
چکیده:   (99 مشاهده)
زمینه: با توجه به نقش مثبت بازاریابی به ویژه بازاریابی­ اخلاقی در جذب خریداران حوزه کتب غیردرسی هدف اصلی این تحقیق تبیین مدل بازاریابی­ اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی می­باشد.
روش: تحقیق حاضر در زمره تحقیقات آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی جامعه­ خبره­ های حوزه بازاریابی­ اخلاقی در صنعت چاپ و نشر کتب­ غیردرسی است که با استفاده از روش گلوله­ برفی 20 نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق مصاحبه و روش تجزیه و تحلیل داده ها رویکرد داده بنیاد بود.  در بخش کمی، جامعه والدین کودکان بین 2 تا 6 سال بودند که با روش نمونه­ گیری دردسترس 385 نفر انتخاب شدند.. ابزار پرسشنامه و روش تحلیل آماری رویکرد حداقل مربعات جزئی بود.
یافته ها: در بخش­ کیفی، تعداد کل‌­کدها( در دو مصاحبه5و9)  برابر با 165 کد بود. همچنین در بخش کمی بارهای عاملی استاندارد شده بین 41/0 و 969/0 قرار داشتند. ضریب پایایی ترکیبی برای تمامی سازه­ها بزرگتر از 695/0 است، که نشان دهنده پایایی مدل و میانگین برای همه سازه­ ها بیشتر از 519/0 است، که نشان دهنده روایی همگرای مدل­های اندازه­ گیری است. در نهایت میزان آماره تی در تمامی روابط­ بالاتر از 96/1 است و همچنین ضریب مسیر در تمامی روابط مثبت بود که گواهی بر تایید مدل طراحی شده بر اساس تئوری داده بنیاد بود.
نتیجه­ گیری: نتایج به دست آمده موید این است که شرایط علی شامل: ناتوانی در تصمیم­گیری و عدم سواد والدین در حوزه کتابخوانی ، پدیده­محوری شامل: بازاریابی ­اخلاقی، شرایط زمینه­­ای شامل: مقوله ­های­ کلان­ قوانین ­و­مقررات و فرهنگ اخلاقی ؛ شرایط مداخله­ گر شامل: ویژگی­های فردی فروشنده و حمایت سازمانی، در بازاریابی ­اخلاقی در حوزه کتب غیر درسی مورد توجه اند. راهبردها نیز در سه مقوله کلان برندسازی اخلاقی، مسئولیت پذیری اخلاقی فروشنده و آمیخته اخلاقی شناسایی شده که می تواند منجر به تقویت فرهنگ کتابخوانی، شهرت­ اخلاقی و بهبود عملکرد فروش شود.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، برندسازی اخلاقی، صنعت چاپ و نشرکتب غیردرسی کودک، عدم اطمینان مصرف کننده
متن کامل [PDF 1138 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and Explaining the Ethical Marketing Model and its Implications for Children in the Field of Non-Educational Books. Ethics in science and Technology. 2020; 14 (4) :69-79
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1665-fa.html

انجم شعاع زهرا، حسن پور قروقچی اسماعیل، باقری مهدی، رنجبر محمد حسین. طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1398; 14 (4) :69-79

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1665-fa.html



دوره 14، شماره 4 - ( ویژه نامه شماره 2-0 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4071