رابطه اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی
|
مهرداد محرم زاده، هوشیار فتاحی |
|
|
چکیده: (2626 مشاهده) |
مقدمه: کارآفرینی سازمانی بهعنوان کلید رشد و توسعه هر سازمانی در پرتو اخلاق کاری میتواند مسیر درستی را طی نماید با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی انجام شده است.
روش: روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان زن و مرد ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی به تعداد 219 نفر میباشد. که با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی هدفمند 196 نفر بهعنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار آماری SPSS تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج نشان داد که رابطه دلبستگی و علاقه به کار، روابط انسانی در محل کار و روح جمعی و مشارکت در کار با کارآفرینی سازمانی در سطح معنیداری 05/0 مثبت و معنادار است. اثر پشتکار و جدیت در کار بر کارآفرینی سازمانی معنیدار نبود.
نتیجهگیری: در نتیجه مدیران برای توسعه کارآفرینی سازمانی میبایست به اخلاق کاری توجه کنند.
|
|
واژههای کلیدی: اخلاق کاری، دلبستگی به کار، کارآفرینی سازمانی |
|
متن کامل [PDF 183 kb]
(1408 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/9/24 | پذیرش: 1397/9/24 | انتشار: 1397/9/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|