:: دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 139-137 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی ‌الکترونیکی
محمد مهدی محبی*
گروه مدیریت. دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4258 مشاهده)
زمینه: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف‌ اقتصاد الکترونیکی همانند بازاریابی الکترونیکی موجب تحولات ‏مهمی در نگرش‌ها و روش‌های ارائه خدمات شده است که برای گسترش آن باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار داد؛ بنابراین، هدف ‏پژوهش، بررسی رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی می‌باشد. ‏
روش: پژوهش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری کلیه کاربران بانکداری الکترونیکی در سال 1394 می‌باشد. به دلیل عدم ‏دسترسی به کل جامعه، با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده‌ها، ‏پرسشنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی و اخلاق کاری بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون ‏همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.‏
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین اخلاق سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی رابطه معناداری وجود ‏دارد.‏
نتیجه‌گیری: زمانی که کاربران احساس نمایند که نحوه معرفی خدمات و محصولات الکترونیکی، از امنیت، صحت و اعتبار بالا ‏برخوردار بوده و همسو با ارزش های اخلاقی آنان نیز ‌باشد، علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان می‌دهند و همین امر زمینه‌ساز توسعه ‏بازاریابی الکترونیکی خواهد شد. ‏
واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی
متن کامل [PDF 297 kb]   (653 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/16 | پذیرش: 1398/3/16 | انتشار: 1398/3/16


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها