[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 137-139 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی ‌الکترونیکی
دکتر محمد مهدی محبی
چکیده:   (57 مشاهده)
زمینه: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف‌ اقتصاد الکترونیکی همانند بازاریابی الکترونیکی موجب تحولات ‏مهمی در نگرش‌ها و روش‌های ارائه خدمات شده است که برای گسترش آن باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار داد؛ بنابراین، هدف ‏پژوهش، بررسی رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی می‌باشد. ‏
روش: پژوهش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری کلیه کاربران بانکداری الکترونیکی در سال 1394 می‌باشد. به دلیل عدم ‏دسترسی به کل جامعه، با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده‌ها، ‏پرسشنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی و اخلاق کاری بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون ‏همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.‏
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین اخلاق سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی رابطه معناداری وجود ‏دارد.‏
نتیجه‌گیری: زمانی که کاربران احساس نمایند که نحوه معرفی خدمات و محصولات الکترونیکی، از امنیت، صحت و اعتبار بالا ‏برخوردار بوده و همسو با ارزش های اخلاقی آنان نیز ‌باشد، علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان می‌دهند و همین امر زمینه‌ساز توسعه ‏بازاریابی الکترونیکی خواهد شد. ‏
واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی
متن کامل [PDF 297 kb]   (27 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Work Ethics and Information and Communication Technology (ICT) ‎with Development of Electronic Marketing . Ethics in science and Technology. 2019; 14 (1) :137-139
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1379-fa.html

محبی محمد مهدی. رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی ‌الکترونیکی . اخلاق در علوم و فنّاوری. 1398; 14 (1) :137-139

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1379-fa.html



دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3901