رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی
|
محمد مهدی محبی |
گروه مدیریت. دانشگاه پیام نور |
|
چکیده: (4674 مشاهده) |
زمینه: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهای مختلف اقتصاد الکترونیکی همانند بازاریابی الکترونیکی موجب تحولات مهمی در نگرشها و روشهای ارائه خدمات شده است که برای گسترش آن باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار داد؛ بنابراین، هدف پژوهش، بررسی رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی میباشد.
روش: پژوهش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری کلیه کاربران بانکداری الکترونیکی در سال 1394 میباشد. به دلیل عدم دسترسی به کل جامعه، با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری دادهها، پرسشنامههای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی و اخلاق کاری بودند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.
یافتهها: یافتهها نشان داد که بین اخلاق سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجهگیری: زمانی که کاربران احساس نمایند که نحوه معرفی خدمات و محصولات الکترونیکی، از امنیت، صحت و اعتبار بالا برخوردار بوده و همسو با ارزش های اخلاقی آنان نیز باشد، علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان میدهند و همین امر زمینهساز توسعه بازاریابی الکترونیکی خواهد شد. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق کاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی |
|
متن کامل [PDF 297 kb]
(823 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/3/16 | پذیرش: 1398/3/16 | انتشار: 1398/3/16
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|