[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 108-103 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل ارزش ویژه برند با تاکید بر شهرت اخلاقی از طریق مزیت رقابتی پایدار، استراتژی بازاریابی و تصویر ذهنی شرکت
فرح جمشیدی1، هوشنگ اسدالله2، وحید میرابی3، سراج الدین محبی4
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
2- 2. گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
3- 3. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
4- 4. گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
چکیده:   (455 مشاهده)
زمینه: یکی از چالش های  مهم مدیریت برندها، تغییرات گسترده در نیروهای داخلی و خارجی  نظیر  تغییر در رفتار مصرف‌کننده، اخلاقی رفتار کردن، استراتژی‌های رقابتی، مقررات دولتی و سایر جنبه‌های محیط بازاریابی و پیامدهای آنها است که مدیریت اثربخش برند و ارزش ویژه آن را ضروری می سازد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تبیین مدل ارزش ویژه برند با تاکید بر شهرت اخلاقی از طریق مزیت رقابتی پایدار، استراتژی بازاریابی و تصویر ذهنی شرکت انجام شد.
روش: پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود. جامعه آماری این پژوهش متشکل است از خبرگان دانشگاهی و فعالان حوزه مدیریت برند که با توجه به حجم جامعه از شیوه نمونه گیری هدفمند و نظری استفاده گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه عمیق نیمه ساختاربافته است. داده های کیفی حاصله با استفاده از شیوه کدگذاری نظام­مند استراوس و کوربین مورد تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: از 10 مصاحبه انجام شده با خبرگان استخراج پس از لحاظ نمودن موارد مشابه در مجموع 83 کد باز اولیه شناسایی (کدگذاری باز) و  در قالب 54 مقوله و 14 طبقه اصلی، طبقه بندی (کدگذاری محوری) و در نهایت در چارچوب مدل پارادایمی (کدگذاری گزینشی)، ارائه شدند.
نتیجه گیری: نتایج حاصله بیانگر آن است که مقوله اصلی « ارزش ویژه برند با تاکید بر برند اخلاقی » با توجه به عوامل علّی، عوامل زمینه ای و عوامل مداخله گر اثرگذار بر استراتژی های آن، منجر به ارتقای ارزش ویژه برند و خلق مزیت رقابتی پایدار و تقویت  تصویر ذهنی برای شرکت می شوند.
شماره‌ی مقاله: 13
واژه‌های کلیدی: ارزش ویژه برند، برند اخلاقی، مزیت رقابتی، تصویر ذهنی، استراتژی بازاریابی
متن کامل [PDF 488 kb]   (258 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/8 | پذیرش: 1402/4/11 | انتشار: 1402/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Validation of the Organizational Ethics Model from the Point of View of Positive Organizational Behavior. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 13
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3016-fa.html

جمشیدی فرح، اسدالله هوشنگ، میرابی وحید، محبی سراج الدین. طراحی مدل ارزش ویژه برند با تاکید بر شهرت اخلاقی از طریق مزیت رقابتی پایدار، استراتژی بازاریابی و تصویر ذهنی شرکت. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :103-108

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3016-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660