[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 35-27 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش اخلاق در مدیریت دانش پویا در سازمان‌های دولتی ایران
سیمین به جنت1، عادل صلواتی2، محمدرضا جابر انصاری3، امید مهدیه4
1- 1. دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
2- 2. گروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران.
3- 3. گروه مدیریت، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.
4- 4. گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران.
چکیده:   (218 مشاهده)
زمینه: اخلاق موضوعی مهم در علم است و برای دستیابی به شکوفایی علمی، پیشرفت­صنعتی و رفاه­اجتماعی توجه به این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل مدیریت دانش پویا در سازمان‌های­دولتی با توجه به نقش اخلاق در این زمینه به انجام رسید.
روش: این پژوهش کاربردی، اکتشافی و دارای رویکردی آمیخته بود. در فاز کیفی­تحقیق، جامعه شامل اساتید­دانشگاهی، مدیران ارشد سازمان­صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان زنجان بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری­نظری، 11 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه‌های­ عمیق و غیرساختاریافته بود. داده‌های حاصل از مصاحبه بر اساس روش تحلیل تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و در این فرایند از نرم‌افزار اطلس.تی.آی استفاده شد. در فاز­کمّی جامعه شامل مدیران و کارکنان سازمان صمت بود و از میان آنها، 217 نفر بر اساس روش نمونه‌گیری­ تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه بسته و محقق‌ساز بود و جهت انجام تجزیه و تحلیل‌ از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری با نرم‌افزارهای SPSS و لیزرل استفاده شد
یافته ­ها: مدل تحقیق شامل پانزده تم فرعی بود که در قالب پنج تم اصلی(شامل: اهرم‌های اخلاقی مدیریت دانش پویا، زمینه‌ساز‌های درون ساز‌مانی مدیریت دانش پویا، اهرم‌های اجرایی مدیریت دانش پویا، زمینه‌ساز‌های برون­ساز‌مانی مدیریت دانش پویا، و پیامدهای مورد انتظار مدیریت­دانش پویا) دسته‌بندی شدند و نتایج حاکی از برازش آن بود.
نتیجه­ گیری: نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل مدیریت دانش پویا در سازمان‌های­دولتی شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار گرفتند.
شماره‌ی مقاله: 4
واژه‌های کلیدی: اخلاق، مدیریت دانش پویا، سازمان‌های دولتی
متن کامل [PDF 874 kb]   (140 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/30 | پذیرش: 1401/11/8 | انتشار: 1402/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Ethics in Dynamic Knowledge Management in Iranian Public Organizations. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 4
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3007-fa.html

به جنت سیمین، صلواتی عادل، جابر انصاری محمدرضا، مهدیه امید. نقش اخلاق در مدیریت دانش پویا در سازمان‌های دولتی ایران. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :27-35

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3007-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645