[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 114-109 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مقایسه ای سطح توجه به اخلاق کسب و کار در میان کارآفرینان ایرانی در ایران و امارات
محمد مهدی عرب نژاد خانوکی1، علیرضا کلدی2، حسین آقاجانی
1- 1. گروه جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
2- 2. گروه جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده:   (539 مشاهده)
زمینه: کارآفرینی نقش به‌سزایی در توسعه هر کشور دارد. از کارآفرینی به عنوان موتور محرّکه توسعه اقتصادی و تشخیص فرصت ها  و استفاده از منابع یاد می شود و کارآفرینان کسانی هستند که با تشخیص فرصت ها موفقیت در امور تولیدی، تجاری و خدماتی را تضمین می کنند. اما باید توجه داشت که ملاک انجام هر فعالیتی به شیوه ای قابل قبول، رعایت مجموعه اصول اخلاقی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ای سطح توجه به اخلاق کسب و کار در میان کارآفرینان ایران و امارات شکل گرفت.
روش: پژوهش حاضر توصیفی/ علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری تحقیق کارآفرینان ایرانی در ایران  و امارات بودند. که از میان آنها 75 نفر با نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. داده ها با روش های آماری توصیفی و استنباطی (تحلیل واریانس یک راهه و آزمون شفه) مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که میزان توجه به اخلاق کسب و کار در میان کارآفرینان ایرانی در امارات به شکل معناداری بیش از کارآفرینان مقیم ایران است. اما مقایسه میزان رعایت اخلاق کسب کار در میان کارآفرینان مقیم شهرستان با تهران تفاوت معناداری نشان نداد.  
نتیجه گیری: بی شک ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم، نظام بانکی، نظام آموزشی، خانواده و فرهنگ، ضمانت اجرایی قوانین و بازار رقابتی در میزان توجه کارآفرینان به اخلاق کسب و کار موثر می باشد.

 
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه ای، اخلاق کسب و کار، کارآفرینی
متن کامل [PDF 302 kb]   (297 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/2 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Comparative Study of the Level of Attention to Business Ethics among Iranian Entrepreneurs in Iran and the UAE. Ethics in Science and Technology 2022; 17 (3) :109-114
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2761-fa.html

عرب نژاد خانوکی محمد مهدی، کلدی علیرضا، آقاجانی حسین. بررسی مقایسه ای سطح توجه به اخلاق کسب و کار در میان کارآفرینان ایرانی در ایران و امارات. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (3) :109-114

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2761-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645