[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 2 - ( 6-1399 ) ::
جلد 15 شماره 2 صفحات 175-171 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر آموزش از طریق اینفوگرافیک بر استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی
لیلا طالبیان، مریم سامری*
چکیده:   (2316 مشاهده)
زمینه: استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی نقش موثری در تطابق با شرایط محیطی و تحصیلی در دانش آموزان دارد، بر همین اساس شناسایی عوامل موثر بر آنها ضروری می باشد، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش از طریق اینفوگرافیک بر استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی در درس هدیه های آسمانی انجام شد.
روش: روش تحقیق پژوهش حاضر شبه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه دوم ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 97-1396 می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی 48  نفر از دانش آموزان در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 24 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بود. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس سوال های پژوهش و با استفاده از تحلیل کواریانس تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج بررسی نشان داد که تاثیر آموزش از طریق اینفوگرافیک بر استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی دانش آموران  در درس هدیه های آسمانی مثبت و معنی دار می باشد.
نتیجه گیری: در نتیجه برای رشد استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی دانش آموزان می توان به آموزش از طریق اینفوگرافیک توجه کرد.
واژه‌های کلیدی: اینفوگرافیک، استدلال اخلاقی، تفکر انتقادی، هدیه های آسمانی
متن کامل [PDF 952 kb]   (602 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/6/8 | پذیرش: 1399/6/7 | انتشار: 1399/6/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Impact of Training through Infographic on Ethical Reasoning and Critical Thinking. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (2) :171-175
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1870-fa.html

طالبیان لیلا، سامری مریم. تاثیر آموزش از طریق اینفوگرافیک بر استدلال اخلاقی و تفکر انتقادی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (2) :171-175

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1870-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 2 - ( 6-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645