[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 102-96 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط
مسعود حمزه پور
گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک، ایران
چکیده:   (2443 مشاهده)
زمینه: امروزه، راز موفقیت سازمانها علاوه بر سرمایه‌های انسانی به کارآفرینی و توسعه اخلاق می‌باشد. این امر حتی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط را تحت تأثیر قرار داده است. هدف اصلی پژوهش ارائه و تبیین الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط است.
روش: این پژوهش یک تحقیق اکـتشافی است که از نـظر هـدف، کاربردی و از نـظر ماهـیت، توصیفی-پیمایشی و از نوع میدانی می­باشد. در بخش کمی جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان کسب‌و‌کار های کوچک و متوسط بود که از میان آنها نمونه ای 250 نفری به شیوه تصادفی انتخاب شد. در بخش کیفی جامعه شامل خبرگان و اساتید و مدیران استراتژیک کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط به تعداد 20 نفر بود که به روش قضاوتی 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته بود. از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (معادلات ساختاری)  برای تحلیل داده‌ها استفاده شده است.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که رابطه ابعاد فضای اخلاقی کارآفرینی، اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری، سیاستهای اقتصادی، مالی و تشویقی، عوامل ساختاری و نهادی، استراتژیهای کارآفرینی و عوامل وضعیت و رشد صنعت با توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه در سطح معنی داری05/0مثبت و معنادار است.
نتیجه‌گیری: در کسب و کار های کوچک ومتوسط برای توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه میبایست به فضای اخلاقی توجه شده وسیاستهای اقتصادی،مالی و تشویقی،و اکوسیستم کارآفرینی در راستای فضای اخلاقی با ساختار های کارآفرینی و استراتژیهای کارآفرینی  همراستا شوند .
 
واژه‌های کلیدی: کارآفرینی، توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه، کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط.
متن کامل [PDF 904 kb]   (989 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/16 | پذیرش: 1398/3/16 | انتشار: 1398/3/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Pattern of Ethical Entrepreneurship Development for Small and Medium Businesses. Ethics in Science and Technology 2019; 14 (1) :96-102
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1372-fa.html

حمزه پور مسعود. الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط. اخلاق در علوم و فناوری. 1398; 14 (1) :96-102

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1372-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4713