تأثیر رعایت اصول اخلاق حرفهای کارکنان بر وفاداری مشتریان بانکها
|
منوچهر انصاری، احد حسینی، حسین رحمانی یوشانلوئی، سارا سیفی |
|
|
چکیده: (4781 مشاهده) |
زمینه: پیشتر و حتی تا اواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود. امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتریگرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمانها صورت میگیرد. این امر نشاندهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین شاخص تعیین موفقیت سازمانها و بهبود سودآوری به شمار میآید که از طریق اخلاق و رفتار حرفهای کارکنان میتواند بهدست آید.
روش کار: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و از نظر روش جمعآوری دادهها برای آزمون (فرضیهها یا سؤالات)، از نوع توصیفیـ تحلیلی و از شاخه همبستگی میباشد. دادههای مورد استفاده از 150 نفر از مشتریان شعب بانک XYZ واقع در شهر تهران جمعآوری شده و الگوی ارائهشده با استفاده از آزمون t استیودنت مورد آزمون قرار گرفته است.
یافتهها: نتایج تحلیل آماری نشان میدهد اخلاق و رفتار حرفهای کارکنان بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است و بین عوامل اخلاقی و رفتار حرفهای و فاداری رابطهای معنیدار وجود دارد.
نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشان میدهد وفاداری با اخلاق و رفتار حرفهای رابطه مثبت و معنیداری دارد. همچنین در بین عوامل شناساییشده امانتداری بیشترین همبستگی را با وفاداری دارد. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق، حرفهای وفاداری مشتری، مشتری بانک |
|
متن کامل [PDF 233 kb]
(2798 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/7/8 | پذیرش: 1396/7/8 | انتشار: 1396/7/8
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|