[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 7، شماره 3 - ( 8-1391 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 77-65 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر رعایت اصول اخلاق ‌حرفه‌ای کارکنان بر وفاداری مشتریان بانک‌ها
منوچهر انصاری*، احد حسینی، حسین رحمانی یوشانلوئی، سارا سیفی
چکیده:   (4547 مشاهده)
زمینه: پیش‌تر و حتی تا اواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود. امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری‌گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان‌ها صورت می‌گیرد. این امر نشان‌دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهم‌ترین شاخص تعیین موفقیت سازمان‌ها و بهبود سودآوری به شمار می‌آید که از طریق اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان می‌تواند به‌دست ‌آید.
روش کار: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون (فرضیه‌ها یا سؤالات)، از نوع توصیفی‌ـ‌ تحلیلی و از شاخه همبستگی می‌باشد. داده‌های مورد استفاده از 150 نفر از مشتریان شعب بانک XYZ واقع در شهر تهران جمع‌آوری شده و الگوی ارائه‌شده با استفاده از آزمون t استیودنت مورد آزمون قرار گرفته است.
یافته‌ها: نتایج تحلیل آماری نشان می‌دهد اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است و بین عوامل اخلاقی و رفتار حرفه‌ای و فاداری رابطه‌ای معنی‌دار وجود دارد.
نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان می‌دهد وفاداری با اخلاق و رفتار حرفه‌ای رابطه مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین در بین عوامل شناسایی‌شده امانت‌داری بیشترین همبستگی را با وفاداری دارد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، حرفه‌ای وفاداری مشتری، مشتری بانک
متن کامل [PDF 233 kb]   (2568 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/7/8 | پذیرش: 1396/7/8 | انتشار: 1396/7/8
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effect of Professional Ethics on the Loyalty of Bank Customers. Ethics in Science and Technology 2012; 7 (3) :65-77
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-690-fa.html

انصاری منوچهر، حسینی احد، رحمانی یوشانلوئی حسین، سیفی سارا. تأثیر رعایت اصول اخلاق ‌حرفه‌ای کارکنان بر وفاداری مشتریان بانک‌ها. اخلاق در علوم و فناوری. 1391; 7 (3) :65-77

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-690-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 3 - ( 8-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645