:: دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 165-157 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی اخلاق مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک با تأکید بر نوآوری در حوزه صنعت
سارا تقی گنجی1 ، حمیدرضا سعیدنیا2 ، زهرا علی پور درویشی 2، شادان وهاب زاده2
1- 1. دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (370 مشاهده)
زمینه: مفهوم ارزش‌آفرینی مشترک مشتری متأثر از بعضی متغیرهای اثرگذار بر بعضی دیگر است که در این پژوهش تلاش شده با رویکرد تئوری داده بنیاد اقدام به طراحی الگوی اخلاق­مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک در صنعت تایر گردد.
روش: روش تحقیق به صورت اکتشافی و تحلیل داده‌ها به صورت کیفی انجام شد. جامعه تحقیق خبرگان صنعت تایر شامل: نمایندگی‌های فروش تایر، مدیران بازاریابی
تولیدکنندگان تایر و مهندسان تولید تایر بود که  تعداد بیست‌ویک نفر به عنوان نمونه بااستفاده   از روش گروه‌های ناهمگن انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بود و داده ها  با کدگذاری چندمرحله‌ای تحلیل شدند.

یافته ها: یافته‌های حاصل از مصاحبه و استخراج معانی نشان داده است که ارزش‌آفرینی مشترک مشتری در صنعت تایر کشور بر بسترهای رفتارهای مشارکتی مشتریان و رفتارهای شهروندی مشتریان شکل می‌گیرد که محرک‌های آن نوآوری در محصولات و رعایت اصول اخلاقی در خدمات پس از فروش و درگیری مشتری‌‌‌‌‌‌ و پیامدهای آن ارزش درک شده مشتری و تمایلات رفتاری است. این نتایج علاوه بر کدگذاری از طریق تحلیل قدرت نفوذ و وابستگی با مدل تحلیل ساختاری حمایت شده است. اعتبار کدگذاری‌ها با توافق دو کدگذار و روایی آن بر اساس بازخورد مشارکت‌کنندگان پشتیبانی شده است.
نتیجه گیری: تولیدکنندگان صنعت تایر می‌توانند با پیش گرفتن اصول و تعهدات اخلاقی و حرفه­ای با تمرکز و برنامه‌ریزی بر نوآوری و درگیری مشتری‌‌‌‌‌‌ بستر را برای ارزش‌آفرینی مشترک فراهم نموده و در جهت جذب و حفظ مشتریان اقدام نمایند.
واژه‌های کلیدی: الگوی اخلاق مدارانه، رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک، نوآوری در محصولات، ارزش درک شده مشتری، تمایلات رفتاری
متن کامل [PDF 569 kb]   (145 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/6/8 | پذیرش: 1401/8/8 | انتشار: 1403/2/14



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها