[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 165-157 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی اخلاق مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک با تأکید بر نوآوری در حوزه صنعت
سارا تقی گنجی1 ، حمیدرضا سعیدنیا2 ، زهرا علی پور درویشی 2، شادان وهاب زاده2
1- 1. دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (93 مشاهده)
زمینه: مفهوم ارزش‌آفرینی مشترک مشتری متأثر از بعضی متغیرهای اثرگذار بر بعضی دیگر است که در این پژوهش تلاش شده با رویکرد تئوری داده بنیاد اقدام به طراحی الگوی اخلاق­مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک در صنعت تایر گردد.
روش: روش تحقیق به صورت اکتشافی و تحلیل داده‌ها به صورت کیفی انجام شد. جامعه تحقیق خبرگان صنعت تایر شامل: نمایندگی‌های فروش تایر، مدیران بازاریابی
تولیدکنندگان تایر و مهندسان تولید تایر بود که  تعداد بیست‌ویک نفر به عنوان نمونه بااستفاده   از روش گروه‌های ناهمگن انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بود و داده ها  با کدگذاری چندمرحله‌ای تحلیل شدند.

یافته ها: یافته‌های حاصل از مصاحبه و استخراج معانی نشان داده است که ارزش‌آفرینی مشترک مشتری در صنعت تایر کشور بر بسترهای رفتارهای مشارکتی مشتریان و رفتارهای شهروندی مشتریان شکل می‌گیرد که محرک‌های آن نوآوری در محصولات و رعایت اصول اخلاقی در خدمات پس از فروش و درگیری مشتری‌‌‌‌‌‌ و پیامدهای آن ارزش درک شده مشتری و تمایلات رفتاری است. این نتایج علاوه بر کدگذاری از طریق تحلیل قدرت نفوذ و وابستگی با مدل تحلیل ساختاری حمایت شده است. اعتبار کدگذاری‌ها با توافق دو کدگذار و روایی آن بر اساس بازخورد مشارکت‌کنندگان پشتیبانی شده است.
نتیجه گیری: تولیدکنندگان صنعت تایر می‌توانند با پیش گرفتن اصول و تعهدات اخلاقی و حرفه­ای با تمرکز و برنامه‌ریزی بر نوآوری و درگیری مشتری‌‌‌‌‌‌ بستر را برای ارزش‌آفرینی مشترک فراهم نموده و در جهت جذب و حفظ مشتریان اقدام نمایند.
واژه‌های کلیدی: الگوی اخلاق مدارانه، رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک، نوآوری در محصولات، ارزش درک شده مشتری، تمایلات رفتاری
متن کامل [PDF 569 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/6/8 | پذیرش: 1401/8/8 | انتشار: 1403/2/14
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taghiganji S, Saeednia H, Alipour Darvishi Z, Vahabzadeh S. Designing an Ethical Model of Antecedents and Consequences of Joint Value Creation Behaviors with an Emphasis on Innovation in the Field of Industry. Ethics in Science and Technology 2024; 19 (1) :157-165
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3239-fa.html

تقی گنجی سارا، سعیدنیا حمیدرضا، علی پور درویشی زهرا، وهاب زاده شادان. الگوی اخلاق مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزش‌آفرینی مشترک با تأکید بر نوآوری در حوزه صنعت. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 (1) :157-165

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3239-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4652