رابطه اخلاقیات و بازاریابی اجتماعی
|
مهدی ابراهیمی نژاد، محبوبه عسکری |
|
|
چکیده: (2382 مشاهده) |
زمینه: امروزه با توجه به جنبه های اخلاقی در بازاریابی، اهمیت روزافزون اخلاق در این زمینه آشکار شده است. هدف این تحقیق، بررسی نقش اخلاقیات در حوزههای مختلف بازاریابی میباشد.
روش: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد .جامعـهی آمـاری ایـن پژوهش کلیهی کارکنان پست مرکزی شهر کرمان میباشد. نمونه تحقیق160 نفر است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها: پرسشنامه اخلاقیات و بازاریابی اجتماعی می باشد. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی کِندال و اسپیرمن با استفاده از نرم افزارspss24 استفاده شد.
یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین صداقت، اعتمادسازی، وفای به عهد، فضایل اخلاقی، خدمت به جامعه و روحیه عدالت خواهی و عدالتگرایی با بازاریابی اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: اخلاقیات از جمله صداقت، اعتمادسازی، وفای به عهد، فضایل اخلاقی، خدمت به جامعه و روحیه عدالتخواهی تأثیرات قابل توجهی بر بازاریابی داشته و موجب افزایش بازاریابی اجتماعی میشود که به بهرهوری بالای سازمان میانجامد. بنابراین لازم است در بازاریابی، به این ویژگیها توجه خاص شود. |
|
واژههای کلیدی: صداقت، عدالت، وفای به عهد، خدمت به جامعه، بازاریابی اجتماعی |
|
متن کامل [PDF 833 kb]
(1857 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/11/17 | پذیرش: 1398/11/17 | انتشار: 1398/11/17
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|