[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 14، شماره 4 - ( 11-1398 ) ::
جلد 14 شماره 4 صفحات 95-91 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاقیات و بازاریابی اجتماعی
مهدی ابراهیمی نژاد، محبوبه عسکری
چکیده:   (2058 مشاهده)
زمینه: امروزه با توجه به جنبه های اخلاقی در بازاریابی، اهمیت روزافزون اخلاق در این زمینه آشکار شده است. هدف این تحقیق، بررسی نقش اخلاقیات در حوزه­های مختلف بازاریابی می­باشد.
 روش: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی می­باشد .جامعـه­ی آمـاری ایـن پژوهش کلیه­ی کارکنان پست مرکزی شهر کرمان می­باشد. نمونه تحقیق160 نفر است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها: پرسشنامه اخلاقیات و بازاریابی اجتماعی می باشد. برای تحلیل داده ها  از ضریب همبستگی کِندال و اسپیرمن با استفاده از نرم افزارspss24  استفاده شد.
 یافته ­ها: یافته ­های تحقیق حاکی از آن است که بین صداقت، اعتمادسازی، وفای به عهد، فضایل اخلاقی، خدمت به جامعه و روحیه عدالت خواهی و عدالت­گرایی با بازاریابی اجتماعی رابطه ­ی معنی­ داری وجود دارد.
نتیجه گیریاخلاقیات از جمله صداقت، اعتمادسازی، وفای به عهد، فضایل اخلاقی، خدمت به جامعه و روحیه عدالت­خواهی تأثیرات قابل توجهی بر بازاریابی داشته و موجب افزایش بازاریابی اجتماعی می­شود که به بهره­وری بالای سازمان می­انجامد. بنابراین لازم است در بازاریابی، به این ویژگی­ها توجه خاص شود.
واژه‌های کلیدی: صداقت، عدالت، وفای به عهد، خدمت به جامعه، بازاریابی اجتماعی
متن کامل [PDF 833 kb]   (1533 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/17 | پذیرش: 1398/11/17 | انتشار: 1398/11/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rrelationship between Ethics & Social Marketing. Ethics in Science and Technology 2020; 14 (4) :91-95
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1623-fa.html

ابراهیمی نژاد مهدی، عسکری محبوبه. رابطه اخلاقیات و بازاریابی اجتماعی. اخلاق در علوم و فناوری. 1398; 14 (4) :91-95

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1623-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 4 - ( 11-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660