[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 19، شماره 3 - ( 9-1403 ) ::
جلد 19 شماره 3 صفحات 20-11 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار در عصر پساکرونا
حسین مرادی مخلص
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران ، moradimokhles@basu.ac.ir
چکیده:   (671 مشاهده)
زمینه: عصر حاضر، عصر ظهور دیجیتال و آمیختگی فناوری با نظام‌های آموزشی است. این آمیختگی تغییر و تحولاتی در فرایند آموزش و یادگیری به وجود آورده است. با توجه به محبوبیت و دسترسی آسان فناوری‌های بی‌سیم و قابل‌حمل، همچون تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ هر شخص می‌تواند با در اختیار داشتن این ابزار در هر مکان و زمانی به یادگیری بپردازد و وارد محیط یادگیری سیار بشود. ازآنجایی‌که دو مفهوم اخلاق حرفه‌ای و محیط یادگیری سیار در عصر پساکرونا جایگاه ویژه‌ای در نظام آموزش رسمی و غیررسمی کسب نموده است، اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار را مضاعف می‌نماید. بحث طراحی محیط‌های یادگیری سیار مبتنی بر مؤلفه‌های استاندارد اخلاقی از جنبه‌های مختلف آموزشی، نگرشی حتی فناوری موردتوجه برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت در دنیا قرارگرفته است. بر اساس آنچه مطرح شد، هدف پژوهش حاضر تبیین مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار می‌باشد.
نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش، مؤلفه اصلی اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار را استخراج و تبیین نمود که عبارت بودند از: شخصیت اخلاقی، منش اخلاقی، اخلاق در عملکرد علمی، اخلاق قانونی، اخلاق در ارتباطات، اخلاق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به همراه هفده زیر مؤلفه آن. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد، رعایت اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار نقش تعیین‌کننده‌ای در نگرش متربیان به علم‌آموزی در بستر این محیط پویای یادگیری در عصر پساکرونا دارد. درنهایت نتایج این پژوهش، تبیین و کاربست مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار در یادگیری اثربخش و بهبود عملکرد یادگیرندگان را مؤثرمعرفی نمود.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، محیط یادگیری، یادگیری سیار
متن کامل [PDF 762 kb]   (1300 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/21 | پذیرش: 1402/4/27 | انتشار: 1403/9/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradimokhles H. Studying the components of professional ethics in the mobile learning environment in the Post-COVID-19 Era. Ethics in Science and Technology 2024; 19 (3) :11-20
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2951-fa.html

مرادی مخلص حسین. تبیین مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در محیط یادگیری سیار در عصر پساکرونا. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 (3) :11-20

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2951-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 3 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4660