رابطۀ اخلاق حرفهای با اعتماد آفرینی در میان اعضای هیات علمی
|
مهناز قائمی، مهدی شریعتمداری |
|
|
چکیده: (3735 مشاهده) |
زمینه: برخورداری و رعایت استانداردهای اخلاق حرفهای از سوی اعضاء هیأت علمی میتواند در افزایش اعتماد آفرینی ایشان نقش مهمی داشته باشد. برهمین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید نسبت به نوع و میزان رابطه مؤلفههای اخلاق حرفهای و اعتماد آفرینی اعضاء هیات علمی دانشگاه انجام گردیده است.
روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 410 نفر اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران بوده که از این تعداد، 196 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساخته اخلاق حرفهای و اعتماد آفرینی استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمعآوری با استفاده از نرم افزار spss و آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: نتایج بررسی دیدگاههای اساتید در این تحقیق نشان داده است که بین دو متغیر اخلاق حرفهای و مؤلفههای آن، با اعتمادآفرینی اعضاء هیأت علمی رابطه مستقیم معناداری وجود دارد.
نتیجهگیری: توجه به استانداردهای اخلاق حرفهای اعضاء هیات علمی میتواند یکی از راهبردهای اساسی جهت افزایش اعتماد آفرینی آنان در محیطهای دانشگاهی باشد.
|
|
واژههای کلیدی: اخلاق حرفهای، اعتماد، اعتماد آفرینی، اعضاء هیات علمی |
|
متن کامل [PDF 172 kb]
(3197 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/11/30 | پذیرش: 1396/11/30 | انتشار: 1396/11/30
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|