[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 12، شماره 3 - ( 9-1396 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 157-152 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش اخلاق (ایده‌آل گرایی) در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی
فرشاد تچاری، علی زارعی، رضا میر فلاح نصیری*
چکیده:   (2774 مشاهده)
زمینه: اخلاق موضوعی است که در نیم قرن گذشته در کسب و کار و جامعه توجه قابل ملاحظهای را به خود اختصاص داده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اخلاق در رفتار مصرفکنندگان ورزشی میباشد.
روش: روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران تشکیل دادند. با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، تعداد 236 نفر از مصرفکنندگان خدمات ورزشی به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه اخلاق در رفتار مصرفکننده بود و دادهها با استفاده از روش رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد بیشترین میزان فراوانی متغیر ایده آلیسم در مصرفکنندگان در حد متوسط (142نفر) میباشد. همچنین نتایج ارتباط معنی‌داری را بین متغیرهای ایده آلیسم و رفتار مصرفکنندگان نشان داد.
نتیجهگیری: از آنجا که افراد هنگام خرید، نوعی حس تعهد و التزام به رعایت اخلاقیات داشتند، التزام به اخلاق توسط افراد ضمن تشخیص خود، به‌عنوان مصرفکنندگان اخلاقی دارای اهمیت بود.
 
واژه‌های کلیدی: ایده‌آلیسم، اخلاق، رفتار مصرفکنندگان، دانشجویان تربیت بدنی
متن کامل [PDF 143 kb]   (1095 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/10/8 | پذیرش: 1396/10/8 | انتشار: 1396/10/8
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Role of Ethics (Idealism) in Sport Consumers’ Behavior. Ethics in Science and Technology 2017; 12 (3) :152-157
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-827-fa.html

تچاری فرشاد، زارعی علی، میر فلاح نصیری رضا. نقش اخلاق (ایده‌آل گرایی) در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی. اخلاق در علوم و فناوری. 1396; 12 (3) :152-157

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-827-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( 9-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645