ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران
|
محمد حسین رونقی، کامران فیضی |
|
|
چکیده: (3347 مشاهده) |
زمینه: توجه به اخلاق کاری یکی از عوامل موفقیت هر سازمان به شمار میرود. اصول اخلاق کاری در سازمانها به صورت منشور اخلاقی و یا آیین نامههایی به کارکنان ارائه میشود. رعایت اخلاق حرفهای، ارتقاء جایگاه یک سازمان را در حوزه کسب و کار خود به دنبال دارد. بانکها به عنوان سازمانهایی که با مشتریان زیادی ارتباط دارند از این قاعده مستثنی نیستند و باید در جلب نظر مشتریان خود کوشا باشند. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی شاخصهای اخلاق کاری بین کارکنان بانکهای خصوصی و ارائه الگویی جهت بررسی ارتباط بین عامل اخلاق کاری کارکنان با اعتماد، رضایت و وفاداری مشتریان است.
روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این مقاله در ابتدا بهوسیله مصاحبه و نظر سنجی از استادان و کارشناسان، شاخصهای مربوط به ارزیابی اخلاق کاری کارکنان تدوین شده است. پس از ارزیابی این شاخصها ارتباط بین رعایت اخلاق کاری، اعتماد مشتریان و رضایت و وفاداری آنها در قالب یک الگوی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
نتیجهگیری: بر اساس الگوی ارائه شده پژوهش، ارتباط مثبتی بین رعایت اخلاق کاری در بین کارکنان بانکهای خصوصی با جلب اعتماد مشتریان و کسب رضایت آنها مشاهده میشود که وفاداری مشتریان را به بانک مربوطه به دنبال دارد. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق کاری، اخلاق بانکداری، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان |
|
متن کامل [PDF 236 kb]
(1205 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/7/21 | پذیرش: 1396/7/21 | انتشار: 1396/7/21
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|