[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 8، شماره 4 - ( 11-1392 ) ::
جلد 8 شماره 4 صفحات 34-24 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل مبنای ارزشی مدیریت کیفیت فراگیر
عذرا شالباف
چکیده:   (3171 مشاهده)
زمینه: مدیریت کیفیت فراگیر یک دیدگاه فلسفی مدیریت است که رویکرد بسیاری از سازمان‌های فعلی را به دلیل اثربخشی و کارآمد بودن اصول و سیاست­های مدیریتی به خود متوجه کرده است و در مبنای ارزشی خود، با این نگرش که انسان­ها در هر لحظه زندگی درگیر ارزش­های موجود در سازمان­های مختلف آموزشی، صنعتی و غیره هستند، نگاهی نو به سازمان­های آموزشی دارد. پژوهش حاضر، تحلیل مبنای ارزشی این دیدگاه و به دنبال پاسخگوئی علمی و منطقی به سوالات زیر است: پیش فرضهای ارزش­شناختی نظریه مدیریت کیفیت فراگیر کدامند؟ ارزش در مدیریت آموزشی مبتنی بر مدیریت کیفیت فراگیر چگونه ترسیم می­شود؟ وجه اشتراک و نقطه افتراق بین مدیریت آموزشی مبتنی بر مدیریت کیفیت فراگیر و نظریه‌های سنتی مدیریت کدام است؟
 
نتیجه‌گیری: یافته­های پژوهش حاکی از آن است که در این فرهنگ، ارزش­ها متغیرهای سطحی و ظاهری نیستند و اهتمام به ارزش­های اخلاقی و پای­بندی به آن‌ها در سازمان یکی از پدیده­های مهم محسوب می­شود. انسان­ها نمادها را به وجود می­آورند و همراه نمادهای فردی، سیستم ارزش‌ها پدید می­آید. کیفیت در این نظریه مدیریتی، ارزشی بنیادی است که با آموزش کارکنان و نگرش انسان­گرایانه به مخاطبان و مشتریان عجین شده است. توجه شایسته به جایگاه واقعی نیروی انسانی که تنها محور هر فعالیتی است، رمز موفقیت و مزیت برتری سازمان‌ها است. ارزیابی از خود و خودکنترلی، ارزشی بنیادی در سازمان­های مبتنی بر مدیریت کیفیت فراگیر محسوب می­شود. نهادینه کردن اصول اخلاقی در فرهنگ سازمان از رویکردهای اصلی ارزش در این نظریه است که عملیاتی­کردن آن در عملکرد ابعاد گوناگون سازمان، نقش تعیین‌کننده و رو به رشد دارد.
واژه‌های کلیدی: ارزش شناسی، مدیریت آموزشی، مدیریت کیفیت فراگیر
متن کامل [PDF 275 kb]   (900 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/6/26 | پذیرش: 1396/6/26 | انتشار: 1396/6/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Value Basis of Total Quality Management. Ethics in Science and Technology 2014; 8 (4) :24-34
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-629-fa.html

شالباف عذرا. تحلیل مبنای ارزشی مدیریت کیفیت فراگیر . اخلاق در علوم و فناوری. 1392; 8 (4) :24-34

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-629-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 4 - ( 11-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710