[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 11، شماره 4 - ( 12-1395 ) ::
جلد 11 شماره 4 صفحات 46-36 برگشت به فهرست نسخه ها
:تأثیر نوع بانک بر گزارشگری مسئولیت اجتماعی بانک‌ها رویکرد اخلاقی
زهرا دیانتی دیلمه، خسرو منطقی، یاسمن علی اصفهانی
چکیده:   (3435 مشاهده)

زمینه: مسئولیت اجتماعی، مجموعۀ وظایف و تعهداتی است که سازمان باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند انجام دهد. هدف از پژوهش حاضر، علاوه بر تبیّین ارتباط مفهوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی با رویکرد اخلاقی، ارزیابی تأثیر نوع بانک‌های ایران (دولتی و غیردولتی) بر گزارشگری مسئولیت‌پذیری اجتماعی از طریق متغیرهای تحقیق بوده است.

روش: پژوهش حاضر در زمرۀ تحقیقات توصیفی (پس رویدادی) است. جامعۀ آماری در این پژوهش شامل کلیۀ بانک‌های دولتی و خصوصی ایران که شامل بیست و هشت بانک می‌باشند، است. ازآنجایی‌که جامعۀ مورد مطالعه در این پژوهش کوچک می‌باشد، کل جامعه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز متناسب با نیاز آماری از نرم افزار علوم اجتماعی SPSS و از تکنیک‌های آمار توصیفی و آزمون من ویتنی و خی دو استفاده شده است.

یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که بین بانک‌های بخش خصوصی و بخش دولتی در گزارشگری اینترنتی مسئولیت اجتماعی و در اندازه‌گیری اینترنتی ارقام کمّی تفاوت معناداری وجود دارد، همچنین نتایج این پژوهش نشان دهندۀ این است که بین بانک‌های دولتی و خصوصی از نظر اهمیت قائل شدن برای گزارشگری مسئولیت اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد.

نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این مطالعه بانک‌های بخش خصوصی نسبت به بانک‌های بخش دولتی بیشتر اقدام به گزارشگری اینترنتی نحوۀ عمل و فعالیت‌های انجام شده در خصوص مسئولیت اجتماعی و اندازه‌گیری اینترنتی ارقام کمّی خدمات عام‌المنفعه ارائه شده نموده‌اند، همچنین بانک‌های بخش خصوصی نسبت به بانک‌های بخش دولتی اهمیت بیشتری را برای گزارشگری مسئولیت اجتماعی قائل بوده­اند.

واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی، اخلاق، بانک
تاریخ دریافت:94/7/18، تاریخ پذیرش:94/10/15)
متن کامل [PDF 214 kb]   (3530 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/1/4 | پذیرش: 1396/1/4 | انتشار: 1396/1/4
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Impact of Bank Type on Social Responsibility Reporting of Banks; an Ethical Perspective . Ethics in Science and Technology 2017; 11 (4) :36-46
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-433-fa.html

دیانتی دیلمه زهرا، منطقی خسرو، علی اصفهانی یاسمن. :تأثیر نوع بانک بر گزارشگری مسئولیت اجتماعی بانک‌ها رویکرد اخلاقی . اخلاق در علوم و فناوری. 1395; 11 (4) :36-46

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-433-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 4 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710