[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 20، شماره 1 - ( 3-1404 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 136-131 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه بازاریابی اخلاقی با قصد استفاده از خدمت: نقش میانجی ارزش درک شده برند
حسین رحیمی کلور1 ، کیانوش مرسلی هیر2
1- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، Hrk6809@gmail.com
2- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده:   (122 مشاهده)
زمینه: امروزه رقابت در میان موسسات خدماتی از جمله بانک‏ها بطور چشمگیری افزایش یافته و شناسایی و بهبود عواملی که بر قصد استفاده مصرف کنندگان از خدمات موسسات تاثیرگذار هستند بسیار مهم است. از جمله مواردی که می­تواند بر رفتار مصرف کنندگان تاثیر بگذارد ایجاد تصویری اخلاقی و مثبت از برند است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی اخلاقی بر قصد استفاده از خدمت با میانجی‏گری ‏ارش درک شده برند است.
روش: پژوهش حاضر با روش توصیفی از نوع  همبستگی و به‌طور خاص مدل‏یابی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، مشتریان بانک ملی استان اردبیل هستند. در این تحقیق براساس فرمول کوکران حجم نمونه آماری 384 تعین گردید و این تعداد پرسشنامه توزیع شد. از این مقدار، تعداد 330 پرسشنامه قابل بررسی و تجزیه و تحلیل بودند. برای اندازه‏گیری متغیر پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. جهت بررسی مدل تحقیق با کمک تحلیل ساختار‏های عاملی و تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزار لیزرل به بررسی پژوهش‏ها پرداخته شد.
یافته­ها: نتایج پژوهش نشان داد که بازاریابی اخلاقی با میانجی‏گری ‏ارزش درک شده برند بر قصد استفاده از خدمت تاثیر معناداری دارد و بازاریابی اخلاقی بر ارزش درک شده برند و همچنین ارزش درک شده بر قصد استفاده از خدمت تاثیر معناداری دارد.
نتیجه­گیری: تاثیر بازاریابی اخلاقی بر قصد استفاده از خدمت مشتریان بانک ملی توسط متغیر ارزش درک شده برند تشدید می شود و در صورتی که ارزش درک شده برند بانک ملی افزایش یابد این اثر قویتر و اگر ارزش درک شده برند بانک ملی ضعیف شود طبیعتا این اثر ضعیف خواهد شد.


شماره‌ی مقاله: 17
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، قصد استفاده از خدمت، ارزش درک شده برند
متن کامل [PDF 381 kb]   (96 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/2/15 | پذیرش: 1403/5/10 | انتشار: 1404/3/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi kolour H, Morsali hir K. The Relationship Between Ethical Marketing and Service Intention: The Mediating Role of Perceived Brand Value. Ethics in Science and Technology 2025; 20 (1) : 17
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3270-fa.html

رحیمی کلور حسین، مرسلی هیر کیانوش. رابطه بازاریابی اخلاقی با قصد استفاده از خدمت: نقش میانجی ارزش درک شده برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1404; 20 (1) :131-136

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3270-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 1 - ( 3-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710