[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 211-202 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انگاره های اخلاقی( اعتماد و وفاداری) در حوزه خدمات آموزشی
مرتضی افشاری1 ، پیام پاسلاری 2، سعید مرادپور
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران ، paslaripayam356@gmail.com
چکیده:   (118 مشاهده)
زمینه: اکنون که حجم عظیمی از گردش اطلاعات، مبادلات­علمی-آموزشی و تعامل­های انسانی در بستر شبکه­های اجتماعی انجام می گیرد، انگاره­های اخلاقی می تواند یکی از مهمترین دغدغه های فعالیت در این فضای نوین باشد. هدف تحقیق بررسی اثر شبکه های اجتماعی بر شکل­ گیری انگاره­ های اخلاقی در حوزه خدمات آموزشی می باشد.
روش: پژوهش حاضر کاربردی و در زمره پژوهش­های آمیخته قرار می‌گیرد. در بخش کیفی جامعه آماری پژوهش شامل اساتید و خبرگان در رشته‌های بازاریابی و متخصص در حوزه شبکه‌های اجتماعی بود که بر اساس تکنیک گلوله ­برفی تا رسیدن به اشباع 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و تحلیل با استفاده از روش کدگذاری سه­ گانه انجام شد. بخش کمی به‌منظور تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها شکل گرفت و روش آن توصیفیهمبستگی بود. جامعه آماری فعالین حوزه بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی بودند که به شیوه تصادفی در دسترس نمونه 384 نفره انتخاب شد. ابزار پرسشنامه محقق ­ساخته بود و برای تحلیل داده ­ها از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. 
یافته­ ها: نتایج بخش­ کیفی پژوهش ­حاکی وجود 202 کد باز بود که در 29 کد محوری طبقه ­بندی شد بود. نتایج بخش کمی پژوهش نشان داد که شرایط علی پژوهش بر برند آموزشی در مخاطبان(599/0) برند شخصی بر راهبردهای پژوهش در مخاطبان(241/0) عوامل مداخله‌ای پژوهش بر راهبردهای پژوهش ­در­مخاطبان(729/0) عوامل زمینه‌ای پژوهش بر راهبردهای پژوهش در مخاطبان(331/0) راهبردهای پژوهش بر پیامدهای پژوهش در مخاطبان(627/0) پیامدهای پژوهش بر نگرش مخاطبان(783/0) اثر معناداری دارد.
نتیجه­گیری: شبکه ­های مجازی می‌بایست در ارایه خدمات آموزشی بکوشند تصویر مطلوب و اخلاقی خود را در ذهن مخاطب شکل دهند.

 
واژه‌های کلیدی: شبکه های اجتماعی، انگاره های اخلاقی، خدمات آموزشی، گردش اطلاعات
متن کامل [PDF 630 kb]   (79 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/1/20 | پذیرش: 1402/3/22 | انتشار: 1403/2/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Afshari M, Paslari P, Moradpour S. The Effect of Social Networks on the Formation of Moral Concepts (Trust and Loyalty) in the Field of Educational Services. Ethics in Science and Technology 2024; 19 (1) :202-211
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3244-fa.html

افشاری مرتضی، پاسلاری پیام، مرادپور سعید. اثر شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انگاره های اخلاقی( اعتماد و وفاداری) در حوزه خدمات آموزشی. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 (1) :202-211

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3244-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( 2-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4652