[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 19 - ::
جلد 19 - صفحات 59-52 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تببین مدل برند کاریزماتیک اخلاقی
علیرضا خدیویان1 ، محمد محمودی میمند2 ، میرزا حسن حسینی ، علی اصغر عیوضی
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، drmahmoudim@pnu.ac.ir
چکیده:   (888 مشاهده)
زمینه: رهبران کاریزماتیک به عنوان قهرمانان مدیریت تجلیل می شوند. رهبران کاریزماتیک رهبرانی با عملکرد فوق­ العاده هستند که الهام می­بخشند. کاریزماتیک ­ها می­توانند رهبران بسیار موثری باشند، اما ممکن است در استانداردهای اخلاقی خود متفاوت باشند. از این رو تحقیق حاضر به طراحی و تببین مدل رهبری کاریزماتیک اخلاقی پرداخته است.
روش: رویکرد پژوهش حاضر آمیخته (کیفی- کمّی) بود. در بخش کیفی جامعه آماری خبرگان دانشگاهی حوزه بازاریابی و مدیران عالی و بازاریابی شرکت­های فعال در صنعت چرم بودند که 21 نفر از آنها با استفاده از نمونه­ گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بود و داده­ ها با تکنیک دلفی تحلیل شدند. در بخش کمی جامعه آماری پژوهش مدیران وکارشناسان فروش و بازاریابی همچنین نمایندگی­های و فروشندگان محصولات شرکت­های تولید کننده صنایع چرم بودند که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با 384 نفر تعیین گردید و با روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه محقق ساخته بخش دلفی بود و داده ­ها با روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل­یابی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ­ها: یافته­ها حاکی از آن است که 5 دسته عوامل مؤلفه های مرتبط با شخصیت، مؤلفه های مرتبط با رهبری اخلاقی، مؤلفه­های مرتبط با سازمان، استراتژی­های ایجاد و توسعه سازماندر رهبری کاریزماتیک نقش دارند و پیامدهای ایجاد و توسعه رهبری کاریزماتیک شامل ارتقای هویت سازمان، تقویت جایگاه رقابتی سازمان و ارتقای ارزش ویژه سازمان می­باشد. نتایج بخش کمی نیز مؤید برازش مدل و  تأیید فرضیات آن است.
نتیجه ­گیری: برای خروج از جنبه ­های تاریک رهبری کاریزماتیک تنها تعهد به ارزش­های اخلاقی است که می­ تواند راهگشا باشد که بی شک پیامدهای مطلوبی برای سازمان به همراه دارد.
واژه‌های کلیدی: رهبری کاریزماتیک، اخلاق، مدیریت-برند
متن کامل [PDF 712 kb]   (663 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/8/14 | پذیرش: 1402/10/23 | انتشار: 1403/5/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khadivian1 A, Mahmoudi Meymand M, H. Hosseini M, Eyvazi A. Designing and Explaining the Ethical Charismatic Leadership Model. Ethics in Science and Technology 2024; 19 :52-59
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3131-fa.html

خدیویان علیرضا، محمودی میمند محمد، حسن حسینی میرزا، عیوضی علی اصغر. طراحی و تببین مدل برند کاریزماتیک اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 () :52-59

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3131-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 19 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710